Barcelona

Barcelona substitueix l'espai per a vianants a Pelai per aparcaments de motos i bicis

Es crearan 64 places d'aparcament de motos, 72 de bicicletes i 20 places de càrrega i descàrrega

Actualitzat

Coincidint amb l'inici de les obres a la Gran Via, aquest dilluns també han començat les obres al carrer Pelai de Barcelona, on s'instal·laran places d'aparcament on fins ara hi havia una zona per a vianants. Concretament, s'hi crearan 64 places d'aparcament de motos, 72 de bicicletes i 20 places de Distribució Urbana de Mercaderies (DUM) per a la càrrega i descàrrega.

Els treballs s'allargaran una setmana i es faran a la banda mar del carrer amb l'objectiu de guanyar aparcament i alliberar la vorera de bicicletes i motocicletes.

Les reformes no modificaran els carrils de circulació, ni tampoc canviaran l'espai de la vorera, però sí que eliminen l'ampliació amb l'urbanisme tàctic que s'havia fet de l'espai per a vianants durant la pandèmia.

Els contenidors de neteja s'incorporaran al mateix cordó de serveis, fet que permetrà l'accés de vehicles als carrers del barri i als aparcaments.


Resposta a la demanda de més places d'estacionament

La substitució de l'urbanisme tàctic del carrer Pelai pels aparcaments es deu a l'ús "inexistent" que hi fan els vianants, segons ha declarat la tinent d'alcaldia, Laia Bonet, que afirma que des que es van instal·lar, han crescut els "usos informals diferents del previst", com la càrrega i descàrrega.

Les obres responen també a les demandes de més places d'estacionament per a bicicletes i motocicletes al centre de la ciutat. Alhora, incrementaran els espais de càrrega i descàrrega en un dels carrers més comercials de Barcelona.

Aspecte actual del carrer Pelai amb l'urbanisme tàctic
Aspecte actual del carrer Pelai amb l'urbanisme tàctic (Ajuntament de Barcelona)

Les noves places de càrrega i descàrrega se centraran en el tram entre plaça Universitat i el carrer Balmes, on es mantindran els espais per a contenidors que hi ha.

Entre Balmes i plaça Catalunya s'instal·larà un doble cordó de serveis i es mantindran les places de càrrega i descàrrega. A l'espai més a prop de la vorera s'hi crearan noves places d'aparcament per a motos i bicis.

Tota aquesta transformació s'emmarca dins del Pla Endreça que Laia Bonet i el regidor de Seguretat, Albert Batlle, van presentar el 26 de juliol per modificar l'urbanisme tàctic de la ciutat.

 

ARXIVAT A:
MobilitatUrbanisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut