Sant Joan Despí

Trànsit entén que la velocitat variable produeixi reticències però no preveu aplicar-la a l'alça

El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, aposta pel nou sistema de velocitat variable als accessos a Barcelona com a instrument per millorar la congestió i a benefici del ciutadà. En una entrevista a "Els matins" de TV3, Pérez Moya ha dit que entén que la gent es mostri reticent a aquesta mesura i que reclami que es pugui circular a més de 80 quilòmetres per hora si no hi ha trànsit. Això sí, assegura que la variabilitat a l'alça, de moment, no es produirà ja que "la qualitat de l'aire és dolenta i això tampoc ho hem de minimitzar".

Actualitzat
"La qualitat de l'aire és dolenta, vol dir que perjudica la salut de les persones, i això tampoc ho hem de minimitzar quan a canvi estem demanant al ciutadà que ens doni nou segons d'anar a 100 a anar a 80." Pérez Moya s'ha referit amb aquestes paraules a la nova mesura que s'implantarà a partir del 15 de gener sobre la velocitat variable al voltant de Barcelona, que en una primera fase afectarà l'autovia de Castelldefels i l'autopista dels túnels del Garraf. Segons el director del Servei Català de Trànsit, la mesura significa perdre nou segons per quilòmetre, una penalització per a l'usuari que ha qualificat de "mínima". Alhora, ha subratllat que els nivells de contaminació de l'aire estan un 20-25% per sobre del llindar que marca la UE.

Pérez Moya ha admès que entén que la mesura desperti reticències perquè no s'ha explicat bé, però ha insistit que contribuirà a millorar la circulació de vehicles. No obstant això, ha descartat que s'estigui pensant en aplicar també la velocitat variable a l'alça, de sortida de la ciutat de Barcelona quan les carreteres vagin buides. "Quan s'arribin als índexs que marca la UE estarem en un altre escenari i serà el moment d'analitzar si s'han de fer altres tipus d'actuacions", ha declarat. "Però el que ha de quedar clar és que els límits de velocitat ja establerts es respectaran", ha conclòs.

Segons el director del SCT, "és, en definitiva, en benefici de la ciutadania, encara que no s'entengui així". Pérez Moya ha insistit que des que es va començar a aplicar la mesura als accessos de la ciutat de Barcelona els accidents de trànsit s'han reduït un 30% i les víctimes mortals i greus en un 50% pràcticament.

Segons Pérez Moya, "el govern d'Entesa ja està impulsant el transport públic, però això requereix temps i, mentrestant, cal prendre mesures com aquestes de cara als conductors". Pel que fa als diners recaptatoris de les sancions de Trànsit, "els diners es fan servir en campanyes cap a la ciutadania, i en estris que necessiten els Mossos d'Esquadra, entre altres coses".
Anar al contingut