Si vas en patinet, mira't l'assegurança de la llar perquè potser estàs assegurat

La presidenta d'Unespa, que agrupa les asseguradores, ha explicat a Catalunya Ràdio que moltes pòlisses inclouen una cobertura de responsabilitat civil per danys a tercers

Marc JuradoActualitzat

La patronal de les asseguradores, Unespa, aconsella als usuaris dels patinets elèctrics que es mirin la lletra petita de les pòlisses de domicili perquè podrien estar coberts per danys a tercers.

La presidenta d'Unespa, Pilar González de Frutos, ho ha explicat a Catalunya Ràdio:

"És bastant habitual que a les pòlisses que es coneixen amb el nom popular de 'combinats de la llar' incloguin una cobertura de responsabilitat civil per als danys que un membre de la família pugui causar a un tercer."

Segons les dades d'Unespa, 7 de cada 10 llars espanyoles tenen una assegurança combinada.


Pendents de la regulació

La regulació dels patinets és una de les grans assignatures pendents dels estats. De fet, l'aspiració és que hi hagi una normativa comunitària aquesta legislatura (que a Europa és de cinc anys). I ja s'estan posant en marxa grups de treball

Una noia amb patinet elèctric a l'Avinguda Diagonal de Barcelona

Entre els aspectes per debatre, hi ha la necessitat d'implantar una edat mínima per poder utilitzar aquest mitjà de transport i també la possibilitat que calgui fer algun tipus de formació, segons ha explicat González de Frutos.

"No m'atreveixo a fixar un límit d'edat concret, però crec que, efectivament, és necessari un cert nivell de formació per poder-se enfrontar en condicions al trànsit i per a les necessàries dosis de prudència."

Tot plegat encara és a les beceroles, però la Direcció General de Trànsit també treballa en la regulació dels patinets. De moment té un esborrany fet, on s'estableix que els patinets no poden circular per via interurbana. Això vol dir que només podrien anar pels pobles i ciutats i concretament pels carrils bici.

En patinet per la vorera del Passeig Marítim de Barcelona

Es deixa en mans dels ajuntaments que estableixin ordenances, però no es pot ni es podrà anar per les voreres. No poden portar seient ni circular a més de 25 quilòmetres per hora.

L'Ajuntament de Barcelona encara ha d'acabar de decidir com es posiciona sobre el fet que els patinets hagin de tenir una mena de matrícula i asseguradora, però aquesta setmana el tinent d'alcalde de Seguretat, Albert Batlle, se n'ha mostrat partidari a títol personal.

ARXIVAT A:
Mobilitat
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut