Madrid

Espanya invertirà quasi 50.000 milions d'euros en els corredors ferroviaris

Espanya ha anunciat que invertirà 50.000 milions en la xarxa transeuropea pel període 2014-2020. Després de l'anunci de Brussel·les de la inclusió del corredor mediterrani, així com també de l'atlàntic i el central com a prioritaris per a la inversió europea en infraestructures, l'estat espanyol ha detallat la previsió d'inversions pel que fa a aquests corredors.

RedaccióActualitzat
Fonts de Foment han explicat que la inversió en aquests sis anys serà de 40.800 milions d'euros per a la realització de les obres de l'anomenada Xarxa Bàsica de la Xarxa Transeuropea de Transport.

La inversió, amb càrrec als pressupostos de l'Estat, suposarà un cost mitjà de 7.000 milions d'euros anuals, als quals caldrà sumar entre un 10% i un 20% dels 31.700 milions d'euros que aporten en l'àmbit de tot Europa els fons europeus.

Amb aquestes inversions, Espanya aconseguirà dur a terme les obres d'infraestructures necessàries per a la consecució d'un mapa mallat, tant per al transport de ferrocarril (passatgers i mercaderies) com viari. Aquesta és l'aposta que ha defensat el ministre de Foment, José Blanco, que sempre s'ha referit a la voluntat d'Espanya de tirar endavant tots els corredors i també d'incloure en el projecte el transport de passatgers.

Què es construirà primer?

El que no marca la Unió Europea (UE), sinó que Espanya haurà d'acabar de decidir, és per on es començarà a construir i si, finalment, es prioritzarà el corredor mediterrani, per poder obrir una via europea de sortida i entrada de mercaderies que passi per Catalunya, el País Valencià i fins a Almeria.

El ministre Blanco no ha marcat les prioritats del govern espanyol en aquest sentit, si bé, en unes declaracions d'aquest dimecres a Santiago de Compostel·la, ha dit que el corredor atlàntic té programada "la segona més gran inversió" dels cinc corredors inclosos a la xarxa mallada per darrere del mediterrani.

El titular de Foment, però, ha aprofitat l'esmorzar informatiu a la Corunya i ha dit que la decisió de la UE suposa a la pràctica "blindar" l'arribada de l'AVE a Galícia, ja que com que aquest tram també ha estat inclòs "obliga a completar" les obres previstes.




Anar al contingut