Com s'acabarà urbanitzant la ronda de Sant Antoni de Barcelona? El projecte, de nou, a debat

Colau va licitar una reforma amb més espai per als vianants, però Collboni va dir en campanya que tiraria enrere el projecte per posar-hi més transport públic

Així és el projecte que hi ha sobre la taula per a la ronda de Sant Antoni de Barcelona: amb pas de línies d'autobús de baixada en un petit tram, amb algunes places per a càrrega i descàrrega i sense carril bus segregat. La resta, tot per a vianants.

És un dels projectes de transformació de la ciutat de Barcelona de l'anterior govern d'Ada Colau. Està licitat, però pendent d'adjudicació. 

Recreació virtual de com quedaria la Ronda de Sant Antoni segons el projecte d'Ada Colau
Recreació virtual de com quedaria la ronda de Sant Antoni segons el projecte d'Ada Colau (CCMA)


Collboni vol fer marxa enrere

En campanya, però, Jaume Collboni ja va insistir que volia fer marxa enrere. El nou alcalde socialista vol donar més espai al transport públic i zones de càrrega i descàrrega.

Mentrestant, entre les plataformes veïnals, hi ha defensors i detractors del projecte licitat.


Una cinquantena d'entitats reclamen mantenir el projecte de Colau

D'una banda, la Plataforma pro Pacificació de la Ronda de Sant Antoni, que agrupa una cinquantena d'entitats, exigeix a l'Ajuntament de Barcelona que es mantingui el projecte consensuat per a aquest eix barceloní.

Xavier Caballé, membre d'aquesta entitat, reclama:

"S'ha de fer com més aviat millor i acabar com més aviat millor."

Ara s'ha ampliat el termini d'ofertes per fer l'obra i això ha posat aquests col·lectius en alerta: temen que el PSC, que sempre s'hi ha mostrat en contra, canviï el projecte.

La Ronda de Sant Antoni actualment té un tram per a vianants
La ronda de Sant Antoni actualment té un tram per a vianants (CCMA)

Aquests veïns defensen que la ronda segueixi sense trànsit, com ja passa des de fa 15 anys entre Sepúlveda i Manso.

En aquest sentit, Caballé explica:

"Ara la ronda Sant Antoni ja no és frontera. És un punt de trobada que el veïnat ja s'ha fet seu, tant el del Raval com el de Sant Antoni. Un espai on es pot passejar,  on es fan activitats. Per tant, és un espai guanyat pel vianant."


Altres veïns demanen una via amb més transport públic com vol Collboni

Des de l'Ajuntament es limiten a dir que el que val és el que Collboni va dir en campanya: que en 100 dies tiraria enrere aquest projecte. I a això s'agafa un altre col·lectiu veïnal per reivindicar un projecte anterior.

És la Plataforma d'Afectats per la Llosa de Sant Antoni, que afirmen que se sentirien "defraudats" si no es fes un projecte en què passés el transport públic, tal com defensava el programa electoral dels socialistes.

Imatge actual de la Ronda de Sant Antoni, plena de persones passejant
Imatge actual de la ronda de Sant Antoni, plena de persones passejant (CCMA)

Així ho exposa Toni Olivella, membre d'aquesta plataforma:

"Tornarien a poder passar-hi els autobusos, hi hauria carril bici. I un carril de serveis per a càrrega i descàrrega i per si algun veí en té necessitat, que va amb cadira de rodes i no pot accedir a la ronda."

Des de Trias per Barcelona també demanen que Collboni compleixi el seu programa electoral.

 

Alerten d'un problema de racisme

Mentrestant, hi ha qui hi veu racisme, en l'opció de no deixar tant d'espai per als vianants, ja que actualment l'utilitzen moltes persones vingudes d'altres indrets.

Així ho alerta Carmela Torró, de la Xarxa Veïnal del Raval:

"El problema no és quin ús s'està fent de la zona pacificada, sinó qui està fent ús de la zona pacificada. Hi ha un problema de no acceptació del perfil de persones que l'estan utilitzant, sí, dels nouvinguts."

Motiu d'enfrontament entre Comuns i PSC

La reurbanització de la ronda de Sant Antoni ja va ser un dels temes d'enfrontament entre els Comuns i el PSC en els últims mesos de mandat conjunt a l'Ajuntament de Barcelona.

Tant és així que l'aprovació del projecte definitiu no va tenir el vot dels socialistes, que volen tornar al dibuix que es va fer el 2018, amb més transport públic i més espai per a la càrrega i descàrrega.

ARXIVAT A:
Urbanisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut