L'avinguda Diagonal de Barcelona, pràcticament sense cotxes
L'avinguda Diagonal de Barcelona (ACN/Àlex Recolons)

Com queda la circulació per les noves restriccions als laterals de Diagonal i Gran Via

Aquestes actuacions se circumscriuen a un pla per fomentar els desplaçaments a peu, en vehicle elèctric, en transport públic o bicicleta

Han començat els treballs per senyalitzar les noves restriccions en el trànsit als carrils laterals de l'avinguda Diagonal i la Gran Via de Barcelona. S'han pintat nous carrils a la calçada i s'han destapat els senyals que obliguen els vehicles privats a desviar-se cap a altres carrers amb l'excepció de les bicicletes i els taxis.

L'objectiu és descongestionar dues de les grans artèries que travessen Barcelona i afavorir un entorn més pacífic per als veïns. Els treballs de senyalització duraran una setmana, fins al pròxim 15 de febrer, i es faran de nit per minimitzar els talls puntuals en el trànsit aprofitant que hi ha toc de queda i el volum de circulació és residual.

A l'avinguda Diagonal, a la banda més pròxima al mar, els vehicles hauran de girar a les cruïlles amb Muntaner, Rambla Catalunya, Pau Claris i Bailén. A la banda de muntanya, en canvi, els girs s'hauran de fer als encreuaments amb Roger de Llúria, Via Augusta i Aribau.

 


A la Gran Via, a la banda de mar, els girs s'hauran de fer a les cruïlles amb Vilamarí, Viladomat, Villarroel, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Nàpols i Marina.

 


Aquestes actuacions s'inscriuen en la voluntat expressada pel pla de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona per aconseguir que, abans del 2024, el 81% dels desplaçaments es facin prescindint del vehicle privat. Per fer-ho, el pla preveu ampliar voreres, promocionar el vehicle elèctric o fomentar l'ús del transport públic i la bicicleta amb un total de 340 actuacions.

Per assolir aquest objectiu, el consistori hi ha destinat un pressupost de 7.000 milions d'euros.
 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut