Passatgers entrant i sortint d'un comboi del metro a la línia 5 (ACN/Lluís Sibils)
Passatgers entrant i sortint d'un comboi del metro a la línia 5 (ACN/Lluís Sibils)

Aquests són els preus del transport públic del 2024, pendents de si es manté la bonificació

Els títols de transport públic s'apujaran un 6,75% i l'ATM ha aprovat mantenir la bonificació del 20%, a l'espera del que decideixi l'Estat

Actualitzat

Els títols del transport públic s'apujaran un 6,75% a partir de l'1 de gener de 2024. El Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM) ha aprovat aquest dimarts l'increment de les tarifes dels títols de l'any vinent.

Aplicant aquest increment del 6,75%, el bitllet senzill d'una zona costarà 2,55 euros, quan fins ara valia 2,40 euros.

La T-casual d'una zona tindrà un preu de 12,15 euros, quan aquest 2023 costava 11,35 euros.

El preu de la T-usual i la T-jove dependrà de si es manté la bonificació del 50% que hi havia fins ara. D'aquesta bonificació, el 30% l'aportava el govern espanyol i el 20% restant, l'ATM. 

Aquest dimarts, l'ATM ha aprovat mantenir el seu percentatge de bonificació, a l'espera del que decideixi el govern espanyol.

D'aquesta manera, la T-usual costaria 32 euros amb la bonificació de l'ATM i, si la bonificació arriba al 50%, tindria un preu de 21,35 euros, per sobre dels 20 euros que val actualment.

Pel que fa a la T-jove, el preu passaria dels 40 euros actuals a 64 euros incloent la bonificació de l'ATM. Si finalment la bonificació arriba al 50%, a partir de l'any que ve costaria 42,7 euros.

Augment per compensar l'alça de carburants i electricitat

L'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona ha aprovat la proposta d'apujar un 6,75% de mitjana el preu dels títols de transport a partir del mes de gener de 2024. 

L'augment de les tarifes l'ATM vol compensar part de l'alça de preus dels carburants i l'electricitat i, al mateix temps, reduir el dèficit crònic que pateix el transport públic a Catalunya.

Amb aquest increment de les tarifes, l'ATM posa fi a la congelació dels preus que ha mantingut els últims tres anys. Queda pendent, però, que l'Estat confirmi si manté l'any vinent la gratuïtat de Renfe i les bonificacions per a la resta de transports.

Màquines de venda de bitllets al metro de Barcelona
Màquines de venda de bitllets al metro de Barcelona (ACN)

Continuaran les bonificacions?

En el debat d'investidura, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va afirmar que mantindria la gratuïtat de Renfe i el descompte del 30% per als transports autonòmics, unes promeses que encara no s'han formalitzat.

Ara bé, perquè es mantinguin els descomptes que s'apliquen actualment, que arriben a la meitat del preu, cal veure què decideix finalment el govern espanyol. L'ATM, per la seva part, ja aprovat continuar aportant el 20% restant.

A banda, en el debat Sánchez va afirmar que el transport públic seria gratuït per als menors, els joves i els aturats. Tot i que no va concretar a quina franja d'edat es referia quan parlava de joves, al programa electoral del PSOE s'apuntava la gratuïtat del transport per a persones de fins a 24 anys.  

Viatgers esperant el metro a l'estació de Passeig de Gràcia de la línia groga
Viatgers esperant el metro a l'estació de Passeig de Gràcia de la línia groga (ACN)

Els bitllets de 2023, vàlids fins al 29 de febrer

Les noves tarifes entraran en vigor amb el canvi d'any, però els bitllets de transport de l'ATM comprats aquest 2023 seran vàlids fins al 29 de febrer del 2024. Inicialment, s'havia posat com a data límit el 15 de gener, però l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va decidir allargar la validesa dels títols per donar més marge per adaptar-se al nou sistema de bitllets, en plena transició cap a la T-mobilitat.

La modificació de la caducitat s'aplica als títols de transport integrats de l'ATM de Barcelona i també a la targeta T-4. No s'aplica ni a la targeta T-16 ni a la T-verda, que mantenen la caducitat que ja tenien.
 

 

 

 

ARXIVAT A:
Transport públic
Anar al contingut