L'autocar accidentat a l'AP-7 a Freginals
A l'autocar accidentat a l'AP-7 a Freginals hi viatjaven 59 persones (ACN/ Jordi Marsal)

Mor el conductor de l'accident d'autocar a Freginals, en què van morir 13 estudiants

Amb aquesta mort es tanca la causa per la via penal sobre l'accident del 2016, que encara estava pendent de jutjar-se

RedaccióActualitzat

Ha mort el conductor de l'autocar que va tenir un accident a Freginals el març del 2016, que va provocar la mort de 13 estudiants d'Erasmus que tornaven de les Falles de València. Amb aquesta mort es tanca la causa per la via penal, que encara estava pendent de jutjar-se.

Segons ha confirmat a Catalunya Ràdio l'advocat del xofer, Santiago Rodríguez ha mort d'un infart. El conductor estava de baixa mèdica des del dia de l'accident.

Rodríguez era l'únic acusat per la via penal. La Fiscalia li demanava quatre anys de presó per 13 delictes d'homicidi per imprudència greu i 26 delictes de lesions per imprudència greu.

Segons el fiscal, l'home va desatendre de manera greu les normes de seguretat, perquè es va posar al volant del vehicle cansat i amb son.

La causa va ser arxivada tres vegades, però finalment l'Audiència de Tarragona va ordenar que se celebrés el judici. L'advocat del conductor ha explicat que ara s'estava negociant un acord de culpabilitat a canvi de la rebaixa de la condemna.

Totes les famílies de les víctimes menys una ja han rebut una indemnització per la via civil.
 

Què va passar?

El 20 de març del 2016, a les sis de la matinada, un autocar ple d'estudiants va bolcar a l'AP-7 a Freginals, al Montsià.

El vehicle traslladava de tornada un grup d'estudiants d'Erasmus de la Universitat de Barcelona que havien anat a la festa de les Falles de València.

Diversos testimonis van relatar que conduïa de forma irregular, fent esses i anant d'un costat a l'altre del carril de circulació de l'autopista AP-7.

A l'altura de Freginals es va desviar de la trajectòria, va sortir de la calçada i en l'intent de redreçar el rumb, el conductor va perdre el control del vehicle, va impactar contra la mitjana i va bolcar lateralment.

Una placa recorda les víctimes de l'accident a la Universitat de Barcelona
Una placa recorda les víctimes de l'accident a la Universitat de Barcelona (UB)

Van morir 13 dels 59 ocupants del vehicle i 26 van quedar ferits.

Cap dels ocupants no portava cordat el cinturó de seguretat i la majoria anaven a la part del darrere del vehicle.

Les víctimes mortals van ser set noies italianes --tres de 22 anys, dues de 21 anys, una de 23 i una altra de 25--, dues noies alemanyes de 20 i 25 anys, una noia francesa de 24 anys, una noia de l'Uzbekistan de 20 anys, una austríaca de 24 anys i una romanesa de 23.

La investigació dels Mossos d'Esquadra va concloure que la causa de l'accident van ser la son i el cansament del xofer.

El vehicle accidentat era l'últim d'un grup de cinc autocars que tornava de València. Els altres quatre van arribar sense problemes a Barcelona.


Arxivat i reobert en tres ocasions

El cas va ser arxivat fins a tres cops al novembre del 2016, l'estiu del 2017 i al maig de 2019. Aleshores, la jutge va descartar que la conducta del xofer tingués la gravetat que exigeix el Codi Penal. Assegurava que el conductor va respectar els temps de conducció i de descans que estableix la normativa i que cap dels seus companys el va veure fatigat abans d'iniciar el trajecte.

En el moment dels fets, el conductor va donar negatiu a les proves d'alcoholèmia i drogues, i feia 14 anys que treballava a l'empresa Autocares Alejandro Tours, amb seu a Mollet del Vallès.

El vehicle no tenia avaries mecàniques, havia passat la ITV i durant l'any anterior se li havia fet el manteniment i reparacions ordinàries.

L'octubre del mateix any, l'Audiència de Tarragona va ordenar reobrir el cas per tercer cop, però ara la causa quedarà aturada per la mort de l'únic acusat.

ARXIVAT A:
JudicialTrànsit
Anar al contingut