Sant Sadurní d'Anoia

Les petites i mitjanes empreses cavistes trenquen amb Codorníu i Freixenet i creen Pimecava

S'ha constituït una nova patronal cavista formada per les petites i mitjanes empreses del sector sota el nom de Pimecava. Això suposa el trencament de l'hegemonia que ha mantingut fins ara l'Institut del Cava, controlat pels dos grans del sector, Codorníu i Freixenet. Pimecava, que està presidida inicialment per Xavier Nadal, agrupa una setantena de petites i mitjanes empreses del sector.

Actualitzat
Xavier Nadal, màxim responsable de Caves Nadal i president de la nova patronal del cava, ha apostat per la qualitat i la diferenciació dels productes del sector, segons ha explicat en l'acte de constitució de Pimecava. El naixement d'aquesta nova patronal, integrada fins ara per 73 petites i mitjanes empreses elaboradores de cava, s'ha fet realitat després dels últims distanciaments amb la fins ara patronal única, l'Institut del Cava, que presideix Magí Raventós, un dels membres de la família propietària de Codorníu. Nadal ha assegurat que amb aquest pas "es pretén accelerar la sortida d'alguns temes i fomentar el coneixement de la diversitat i la pluralitat de les caves". "Volem que el cava es consideri un vi de veritat, que es respecti el producte i que aquest tingui més expectatives", ha dit el president de Pimecava, que s'ha mostrat molt crític amb la política de reducció de preus desenvolupada per algun dels principals productors del sector que, segons el seu parer, "s'ha convertit en una amenaça real perquè els marges comercials són cada dia més ajustats". Nadal, que ha recordat que el 91% de les 276 empreses del sector produeixen menys de 600.000 ampolles a l'any -els productors espanyols van vendre en el seu conjunt 222,4 milions d'ampolles de cava el 2005-, ha posat com a exemple de falta de coincidència en les prioritats en el si de l'Institut del Cava la lentitud en el llançament i promoció d'un gran reserva, així com el procés d'elaboració del Reglament del Cava. Nadal ha remarcat que la decisió de crear Pimecava no té res a veure amb els efectes del boicot als productes catalans, sobretot al cava, campanya que es va iniciar a finals del 2004. Per la seva banda, l'institut del cava s'ha mostrat preocupat per la divisió que s'ha produït entre grans i petits empresaris del sector.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut