Fòrmula 1

El circuit de Bahrain, a punt per a l'estrena de la Fórmula 1

Michael Schumacher s'ha hagut d'entrenar sota la pluja. Els últims dies ha plogut amb insistència a Maranello, cosa que ha fet la guitza d'alló més al sis vegades campió del món, ja que ell s'hauria estimat més entrenar en sec. I es que aquest cap de setmana els espera una experiència nova, córrer al desert. La Fórmula 1 arriba, per primer cop, als Emirats Àrabs, i la principal preocupació de Schumacher -i de tothom- és la sorra.

Actualitzat
L'emirat de Bahrain és un arxipièlag de 33 illes al golf Pèrsic, entre Aràbia Saudita i Qatar. Té 670.000 habitants i acollirà el primer gran premi de Fórmula 1 de la seva història. El nou circuit que és a 25 quilòmetres de la capital, Manama, l'ha dissenyat Herman Tilke, el mateix que va fer Sepang, Shanghai o la nova tribuna del circuit de Catalunya. És una pista de poc mes de cinc quilòmetres, amb dues rectes llargues i un seguit de revolts lents enllaçats. Això farà que els cotxes puguin sortir enganxats dels revolts i, en teoria, afavorirà els avançaments. Té un revolt semblant al de Beckets. S'entra molt de pressa en un revolt a la dreta, que dóna pas a un a l'esquerra. Són enllaçats i cecs, i exigeixen molt d'encert. Els equips han fet servir simulacions per preparar el gran premi. Entre les incògnites, n'hi ha dues d'importants: comprovar que la informació teòrica sobre la qual han treballat sigui fiable, i saber si la pista estarà neta de la sorra del desert que aixeca el vent durant la nit. La velocitat màxima rondarà els 330 quilòmetres per hora; la més lenta, els seixanta quatre.
Anar al contingut