Barcelona

Circular a 80 km/h als accessos de Barcelona redueix a la meitat el nombre de morts i ferits greus

L'experiència de limitar la velocitat d'entrada i sortida de Barcelona als 80 quilòmetres per hora ha passat l'examen i amb nota, segons el Servei Català de Trànsit. Després de sis mesos d'aplicació de la mesura, Trànsit ha arribat a la conclusió que hi ha hagut menys accidents, menys víctimes, més fluïdesa en el trànsit i una millora de la qualitat de l'aire. Els responsables de Trànsit no han donat dades ni de contaminació ni de multes, però han assegurat que el nombre de víctimes i de ferits s'ha reduït a la meitat.

Actualitzat

Durant els primers sis mesos de 2007, es van registrar als accessos de Barcelona 298 accidents de trànsit amb víctimes, de les quals 6 van morir, 24 van patir ferides greus i 385 van patir ferides de poca importància. Aquest any, les xifres són diferents: 220 accidents amb 4 morts, 11 ferits greus i 256 de lleus, el que significa 15 persones mortes i ferides de gravetat menys que el primer semestre de 2007.

Amb l'entrada en vigor de la normativa dels 80 km/h, la velocitat mitjana de circulació ha baixat un 16% a l'entrada a Barcelona i un 18% a la sortida, tot i que de matinada, els conductors encara continuen superant la velocitat permesa.

El canvi d'actitud dels conductors ha permès, segons el Servei Català de Trànsit, reduir les retencions que es formen als accessos a la ciutat. Assegura que les cues són més curtes i duren menys. Les úniques dades que no ha facilitat Trànsit tenen a veure amb la contaminació de l'aire, que, de fet, no és competència seva, i les de sancions imposades pels 15 radars fixos que hi ha instal·lats a la zona delimitada pels 80 km/h, unes dades a les quals sí té accés.

Anar al contingut