Barcelona

Morlán diu que no es van preveure les conseqüències de fer passar l'AVE per Sants i Nadal assegura que és l'única opció

El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha afirmat que qui va decidir fer arribar l'alta velocitat a Barcelona per l'estació de Sants no va preveure les conseqüències que tindria sobre el servei de Rodalies. Morlán ha assegurat que "qualsevol altra alternativa no hauria tingut tanta afectació en Rodalies", ja que per Sants hi passen totes les línies. Morlán ha fet aquestes declaracions durant una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio", on ha dit que calia haver tingut en compte que per l'estació de Sants hi passen cada dia un miler de trens i més de 200.000 viatgers. El conseller Nadal ha puntualitzat que aquesta opcio no és "ni millor ni pitjor, sinó l'única que hi ha".

Actualitzat

El número dos del Ministeri de Foment ha remarcat, en unes declaracions a Catalunya Ràdio, que per Sants hi passen totes les línies de Renfe i ha afegit que l'anterior executiu del PP no va pensar en els efectes de les obres que ara s'estan fent.

Després de lamentar la decisió de fer passar l'AVE per Sants, Morlán ha dit que un cop presa la decisió a hores d'ara ell té l'obligació de "carregar-la". En aquest sentit, el secretari d'estat d'Infraestructures, que és a Barcelona des de l'11 d'agost per dirigir el Centre de Coordinació d'Operacions Ferroviàries (CECOF), ha apuntat que ja no és el moment per "elucubrar sobre alternatives", com l'entrada directa del tren d'alta velocitat per la Sagrera o el pas per la comarca del Vallès. Morlán ha subratllat que ara és el moment de complir el "compromís perfectament mesurat" de fer arribar l'AVE a Barcelona el pròxim 21 de desembre i fer de Sants una estació moderna i actual.

Morlán ha reconegut que la informació al viatger s'ha convertit en "la meva obsessió", així com també la previsió d'incidències i la capacitat d'actuació immediata. Aquests tres aspectes són els que ha establert com a prioritat després de la visita d'incògnit que va fer a diverses línies i estacions de Rodalies.

Picabaralla verbal amb Nadal

Morlán ha assegurat que és "fals" que Foment tingui una quarantena de projectes aturats a Catalunya entre ferrocarril convencional i carreteres, i ha explicat que les paraules del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en aquest sentit "no s'ajusten a la veritat". Morlán ha qualificat de "lapsus momentani" les declaracions de Nadal, que lamentava l'"exasperant lentitud" en la tramitació d'obres d'infraestructures a Catalunya.

El número dos de Foment ha mostrat la seva "estranyesa" per les queixes de Nadal i ha recordat que els projectes d'obra pública se sotmeten a processos previs de consulta pública i impacte ambiental, encara que ha afegit que si l'anterior govern hagués fet aquests passos abans, "ara ja estaríem licitant".

Per la seva banda, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha descartat buscar "culpables" i ha dit que s'ha d'acatar l'opció escollida per l'anterior govern del PP de fer entrar el TGV a Barcelona per l'estació de Sants. Nadal ha assegurat que aquesta opció no és "ni millor ni pitjor, sinó l'única que hi ha" i ha afegit que tant el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, com la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, tenen aquesta opció "molt assumida". "Quan una obra es perllonga més enllà d'una legislatura és claríssim que has d'assumir el que ja està en marxa", ha declarat Nadal.

 

El conseller ha instat el Ministeri a accelerar els tràmits per agilitar els projectes ja acordats. També en declaracions a Catalunya Ràdio, Nadal ha considerat que el Ministeri ha de continuar el ritme d'inversions actual a Catalunya perquè hi ha un endarreriment de vint anys.
Anar al contingut