Lleida

El TGV entre Madrid i Lleida podria circular a una velocitat inferior a la prevista

El ministre de Foment, Francisco Alvarez-Cascos, ha reconegut que el nou sistema de seguretat de la línia del TGV entre Madrid i Lleida no funciona prou bé. Això podria provocar que l'AVE circulés amb sistemes que només permetin circular a un màxim de 250km/h, en lloc dels 350 previstos en una primera fase. A més, el ministre ha reconegut que no hi ha data per la posada en funcionament de la línia, que, en un principi, s'havien anunciat per al mes de desembre passat, i ha afegit que, en qualsevol cas, dependrà del sistema de seguretat i senyalització que s'utilitzi.

Actualitzat
El Ministeri de Foment contempla la possibilitat de posar en servei la línia ferroviària d'Alta Velocitat (AVE) Madrid-Lleida amb sistemes que només permetin circular a un màxim de 250 quilòmetres, amb la finalitat de no demorar la inauguració de la línia més enllà d'aquest mes de gener. Alvarez-Cascos ha reiterat que preveu fixar la data de posada en marxa del servei del que serà el segon AVE d'Espanya al llarg del mes de gener, un mes després de l'objectiu oficial. No obstant, ha reconegut que no hi ha data per la seva posada en funcionament ja que dependrà de si Gestor d'Infraestructures Ferroviàries (GIF) i RENFE garanteixen l'operativitat el sistema de seguretat i senyalitzacions ERMTS de la línia, actualment en fase de proves i, per tant, si s'obtenen tots els permisos per posar-lo en funcionament. El ministre, que ha reconegut problemes amb el nou sistema de seguretat, ha afegit que "Foment es planteja posar en servei l'AVE a Lleida amb les instal·lacions de seguretat i senyalització ferroviàries convencionals (el sistema ASFA), si les noves (ERTMS) plantegen dificultats". Si, finalment, la línia s'estrena amb els sistemes convencionals obligaria els trens a circular a un màxim de 250km/h hora, una velocitat inferior a la prevista inicialment, 350 Km/h, per a aquest trajecte. Respecte al preu del viatge en aquesta línia, el ministre ha assegurat que estarà d'acord "amb la política de preus existent actualment en l'alta velocitat". Alvarez-Cascos ha fet les explicacions sobre el TGV durant la celebració d'una roda de premsa que ha seguit a la presentació del balanç de l'exercici 2002 del seu ministeri.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut