Nico Rosberg
Rosberg, feliç a la cerimònia del podi al Gran Premi d'Austràlia (Reuters)
Motor

Rosberg estrena el lideratge del Mundial de Fórmula 1 després d'una cursa molt competida a Austràlia

La diversitat d'estratègies amb els pneumàtics ha afavorit que es veiés una cursa espectacular, tot i que un greu accident d'Alonso l'ha aturat temporalment

Francesc RosésActualitzat

Nico Rosberg ha batut el seu company Lewis Hamilton i els pilots de Ferrari en un Gran Premi d'Austràlia molt divertit a causa de la nova reglamentació sobre la utilització dels pneumàtics i en el qual l'equip italià, amb Sebastian Vettel, ha perdut una bona oportunitat a causa d'una errada estratègica quan la cursa s'ha hagut d'interrompre a causa d'un accident espectacular de Fernando Alonso. El pilot asturià ha xocat amb Esteban Gutiérrez i el seu McLaren ha fet voltes de campana fins a quedar destrossat. Alonso, que ha confessat que havia comès una errada, n'ha sortit il·lès tot i l'estat en què ha quedat el seu monoplaça.

La cursa ha estat en certa manera sorprenent gràcies a l'avançament que Vettel i Kimi Räikkönen han fet sobre els dos pilots de Mercedes que ocupaven la primera línia en l'engraellat, en la frenada del primer revolt del circuit. Les noves normes sobre la utilització del doble embragatge podrien haver provocat aquesta primera sorpresa, que ha posat els dos pilots de Ferrari al capdavant, i el campió, Hamilton, en la setena posició, atès que també l'han avançat els dos Toro Rosso i Felipe Massa.

Els primers en l'engraellat han fet servir pneumàtics supertous, però, després, les estratègies han anat canviant. Vettel i Räikkönen han estat agressius i han tornat a posar supertous. Fins aquí tot els ha anat bé, però quan la cursa s'ha hagut d'interrompre a causa de l'accident de Gutiérrez i Alonso, Ferrari ha tornat a jugar-se-la amb les mateixes gomes, quan els pilots de Mercedes s'havien decantat per compostos més durs. Rosberg era el més ben situat, gràcies als tous, i Hamilton anava més endarrerit i necessitava una tàctica diferent. Räikkönen ha trencat el seu motor i no ha pogut fer gaires voltes més, mentre que Vettel ha vist com podia agafar un avantatge molt petit respecte a Rosberg, però s'ha vist obligat a parar molt abans per tornar a canviar els pneumàtics, cosa que ha hagut de tornar a fer més endavant. El pilot alemany de Ferrari s'ha trobat fins i tot al darrere de Hamilton al final de la cursa. En les ultimes voltes fins i tot ha comès una errada, quan intentava seguir el ritme del campió del món.

A Mercedes han treballat de manera més eficient pel que fa a estratègia, tot i la complicació que ha significat trobar-se fora dels dos primers llocs en la primera fase del gran premi. A Melbourne ha tornat a quedar demostrat que fer una bona sortida és molt important, ja que pot permetre agafar avantatge, o perdre moltes posicions, segons com vagi. La cursa de Hamilton ha quedat completament alterada per aquest fet. Les decisions equivocades que han fet a Ferrari i el magnífic comportament dels Mercedes han permès, però, que l'equip campió tornés a obtenir un doblet, com passava en la part final del passat Mundial, amb Rosberg davant de Hamilton.

Els sis primers classificats en la cursa han utilitzat sis estratègies de pneumàtics diferents, fet afavorit per la introducció d'un tercer compost en el reglament d'aquest any. Això ha donat una diversitat molt positiva a la prova, i també ha espatllat els plans d'alguns equips. Ja hem esmentat la de Ferrari, però també hi podríem afegir la de Toro Rosso, que en la primera fase tenia els dos pilots, Max Verstappen i Carlos Sainz, davant Hamilton. En la interrupció del gran premi, l'equip també ha badat en l'elecció dels pneumàtics, i tant Sainz com Verstappen han quedat bloquejats rere un grup de pilots amb cotxes més lents. El fet fins i tot ha estat origen d'una sèrie de missatges per ràdio del pilot holandès, que amb Sainz al davant, es queixava constantment de la falta d'agressivitat del madrileny a l'hora d'avançar rivals.

En aquest Gran Premi d'Austràlia també ha quedat molt clar que la seguretat és d'un nivell molt alt en els monoplaces de Fórmula 1. La prova ha estat que, tot i l'espectacular bolcada després de quedar catapultat pel xoc amb el Haas de Gutiérrez, Alonso no s'hagi fet ni una sola rascada. El pilot asturià ocupava la desena posició de la cursa abans de l'aturada a "boxes" per canviar pneumàtics, i semblava que el McLaren era molt més competitiu que el de la passada temporada. Després del xoc ha reconegut que havia estat per culpa seva, perquè no havia pogut mesurar la frenada respecte a la de Gutiérrez en aquell punt del circuit, però es mostrava satisfet de continuar en bones condicions físiques.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut