Una càmera d'endoscòpia arriba als 41 obrers atrapats fa 9 dies en un túnel sota l'Himàlaia

El primer paquet de menjar ha arribat als operaris, que es mostren bé de salut, i a qui s'anima a caminar i practicar ioga per mantenir l'ànim alt

Redacció/AgènciesActualitzat

Des de fa 9 dies, 41 persones sobreviuen atrapades en un túnel de 4,5 quilòmetres que s'està construint a Silkyara, sota la serralada més alta de la terra, l'Himàlaia. Les primeres imatges que se n'han pogut aconseguir, però, són esperançadores.

El vídeo mostra els 41 treballadors atrapats, drets en l'espai on han quedat confinats, mentre parlen amb els responsables del rescat. Des de l'exterior, demanen que cadascun dels homes atrapats s'identifiqui davant de la càmera, per confirmar la seva identitat.  

En aparent bon estat de salut, i vestits amb cascs i jaquetes d'obrers de la construcció per sobre de la seva roba, van contestant que es troben bé. Segons les autoritats, les 41 persones atrapades estan segures i tenen accés a llum, oxigen, menjar, aigua i medicaments.

Els animen a moure's i parlar

El govern hi ha enviat un psiquiatre, que ha recomanat als operaris que caminin dins de l'àrea de 2 quilòmetres que tenen disponible, que facin exercicis lleugers de ioga i que parlin regularment entre ells per mantenir-se ocupats i amb l'ànim alt.

Les alleugeridores imatges s'han aconseguit amb una càmera d'endoscòpia mèdica que s'hi ha introduït per una canonada de 53 metres de llarg i 15 centímetres de diàmetre que es va perforar a través de les runes de l'esfondrament i que actua com a línia de suport vital.

A través del forat també se'ls ha fet arribar el primer paquet de menjar recomanat pels experts: fruits secs, taronges, pomes, sucs i plats calents, com Khichdi (plat indi, barreja d'arròs i llenties), tot en ampolles de plàstic, segons apunten els mitjans locals.

Aquestes són les imatges dels treballadors atrapats:

Un rescat complicat

Els treballadors van quedar atrapats el 12 de novembre. Tot i que no ha transcendit què va causar l'esfondrament de part del túnel, se sap que la regió és propensa a esllavissades, terratrèmols i inundacions.

De fet, durant la missió de rescat que s'està fent, van haver de suspendre temporalment el treball per perill d'enfonsament. La màquina perforadora es va quedar enganxada i quan van voler reiniciar-la van sentir "un soroll d'esquerda de gran escala", segons un informe de la institució índia National Highways and Infrastructure Development Corporation (NHIDCL).

"Està en procés la mobilització d'efectius, materials i maquinària per empènyer un tub d'acer de 900 mm de diàmetre amb l'ajuda d'un gat hidràulic per a l'evacuació dels treballadors atrapats a l'interior."

Els socorristes havien de reprendre aquest dimarts mateix la perforació horitzontal a través del cúmul de runes de 60 metres que bloquegen la sortida del túnel i que han deixat atrapats els operaris.

Les autoritats estan treballant simultàniament en cinc plans més per treure els treballadors, incloent-hi la perforació vertical des del cim de la muntanya.

Gràfic sobre les diferents missions de rescat que s'estan treballant en el túnel indi de Silkyara
Gràfic sobre les diferents missions de rescat que s'estan treballant en el túnel indi de Silkyara (Reuters/Sudev Kiyada)

Els homes atrapats són treballadors amb salaris baixos, la majoria dels quals provinents dels estats pobres del nord i l'est de l'Índia.

El túnel de Silkyara, situat a l'estat indi d'Uttarakhand, és part de l'autopista en construcció Char Dham, un dels projectes més ambiciosos del primer ministre de l'Índia, Narendra Modi, que va col·locar-hi la primera pedra a finals del 2016.

ARXIVAT A:
L'Índia
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut