En aquest estat va aterrar el Boeing 737 d'Alaska Airlines que va perdre el fuselatge en ple vol (Reuters/NTSB)

Obren una investigació penal per l'avió que va perdre part del fuselatge en ple vol

L'Oficina Nacional de Seguretat en el Transport acusa Boeing de no col·laborar en la investigació de l'accident de l'aparell d'Alaska Airlines

RedaccióActualitzat

El Departament de Justícia dels Estats Units ha obert una investigació penal pel despreniment en ple vol d'una porta i part del fuselatge d'un Boeing 737 Max 9 d'Alaska Airlines, segons avança el Wall Street Journal.

Els fets van passar al gener i l'avió va haver de fer un aterratge d'emergència a l'aeroport de Portland, a Oregon.

Pocs dies després, dues aerolínies, Alaska Airlines --que és la que va tenir l'incident-- i United Airlines, van denunciar que havien trobat cargols mal collats en algunes peces dels seus avions Boeing 737 Max 9.

Ara els investigadors s'han posat en contacte amb alguns dels passatgers i la tripulació del vol del 5 de gener d'Alaska Airlines per obtenir informació.

L'Oficina Nacional de Seguretat en el Transport (NTSB) havia demanat a Boeing documents de la producció dels avions 737 MAX 9. Sospiten que a la part del fuselatge, inclosa una finestra, que es va desprendre en ple vol li faltaven quatre cargols imprescindibles per collar la peça. 

El Boeing tenia una porta inhabilitada que per dins era una finestra i és la part que es va desprendre (Reuters/NTSB)

Boeing ha informat aquest divendres que creu que els documents que l'NTSB els reclama no es van crear mai. El vicepresident executiu de Boeing, Ziad Ojakli, va informar per carta una senadora nord-americana que la companyia havia "buscat exhaustivament" documentació i que no se n'havia trobat "cap d'aquest tipus". 

La presidenta de l'Oficina Nacional de Seguretat en el Transport ha acusat Boeing de falta de cooperació i de ser incapaç de proporcionar els documents de la fabricació de l'aeronau on es detallen les característiques tècniques de les finestres i el fuselatge. Tampoc no ha facilitat la llista dels 25 operaris que fabriquen les portes dels avions a la fàbrica de Boeing a Renton. "És absurd que en dos mesos no ens hagin entregat la documentació", ha denunciat Jennifer Homendy davant la comissió de Comerç del Senat dels Estats Units. 

Després de les queixes al Senat, Boeing ha facilitat una llista amb 25 noms i investigadors de l'Oficina de Seguretat en el Transport fa una setmana que s'entrevisten amb ells per determinar si la companyia va complir amb totes les mesures de seguretat en la fabricació dels Boeing 737 Max. 

 

ARXIVAT A:
Transport públic
Anar al contingut