Comencen les obres per transformar la Rambla de Barcelona: així és com quedarà

El primer tram que es remodelarà és el que va del monument de Colom a Santa Madrona

RedaccióActualitzat

Comencen les obres de remodelació de la Rambla de Barcelona. La primera fase arrenca aquest dilluns, al tram final, des del monument de Colom fins a Santa Madrona.

L'objectiu és que quan s'acabin les obres el passeig esdevingui un espai més amable per als vianants. S'hi invertiran uns 10 milions d'euros i en total s'actuarà sobre uns 23.000 metres quadrats. El cost de la remodelació total de la Rambla, però, es calcula que serà de 44 milions i mig d'euros, amb una durada de vuit anys.

Mentre durin les obres no s'ocuparà simultàniament els dos costats del passeig. A més, quan s'actuï en els vials de pujada i de baixada es farà per meitats, de manera que sempre quedaran garantits els accessos i el pas del trànsit veïnal, serveis, bicicletes i vehicles d'emergència, i també els desplaçaments a peu.

També es podrà accedir als aparcaments i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Les obres comencen a la part baixa de la Rambla (Ajuntament de Barcelona)

Mentre durin les obres de la primera fase, la desena d'estàtues humanes que habitualment són en aquest espai se situaran en el tram immediatament superior. També es ressituarà temporalment el quiosc que queda afectat.

 

Les obres del passeig es faran en cinc fases

La remodelació del tram final de la Rambla és la primera fase de les cinc en què s'ha dividit l'obra. Les quatre posteriors s'executaran més endavant, un cop acabada la primera, i són: Santa Madrona-Arc del Teatre, Arc del Teatre-Liceu, Liceu-Portaferrissa i Portaferrissa-Canaletes.

Entre altres canvis, es crearan tres grans places o espais singulars: Moja-Betlem, el Pla de la Boqueria i el Pla del Teatre.

Les places connectaran els espais culturals de la zona i serviran d'àgora (Ajuntament de Barcelona)

S'establirà un sol carril de circulació en cada sentit, reservat per a veïns, bicicletes i transport públic. Per tant, no hi podran circular vehicles privats. Les voreres tindran un mínim de 3 metres d'amplada per afavorir el comerç i recuperar els veïns.

A més, ja no hi haurà més asfalt. El paviment serà de peces de diferents formats de pedra natural i anirà de façana a façana.

La secció rodada serà contínua i regular al llarg de tot el passeig, amb un sol carril de circulació per banda de 3,5 metres d'amplada restringit al trànsit veïnal, serveis, mercaderies i aparcaments.

El paviment continu de costat a costat unificarà tot el passeig (Ajuntament de Barcelona)

Més espai per al vianant i menys per al vehicle

Hi haurà trams amb un cordó de servei de 2,80 metres que serà reversible en la major part, i s'incorporaran elements de seguretat, com pilones als extrems, als espais més grans i als guals de vianants de tot el passeig.

Hi haurà prop d'un centenar d'arbres, 21 dels quals seran nous, i els escocells seran més amples. Per generar espais d'estada s'instal·laran més de 100 bancs, i l'enllumenat s'unificarà amb un únic disseny, més simple i funcional.

Les floristes, davant de la Virreina, continuaran sent un element distintiu (Ajuntament de Barcelona)

En el marc de la transformació de la Rambla, també es reubicaran els quioscos de premsa i els de flors, de manera que no quedin els uns davant dels altres. Aquests últims es posaran entre arbres a l'àmbit de la Rambla de les Flors-Sant Josep, on han estat històricament. I disposaran d'elements de recollida orgànica.

Es triaran arbres d'espècies adaptada a les condicions urbanes
Es triaran arbres d'espècies adaptades a les condicions urbanes (Ajuntament de Barcelona)

Segons el consistori, la nova ordenació millorarà l'accessibilitat i la connectivitat entre els barris del Raval i el Gòtic i la transversalitat d'aquest eix cívic, que actualment té un caràcter principalment lineal. I, sumada a altres actuacions, com la reforma de la Via Laietana, contribuirà a la reactivació del comerç local i del centre de la ciutat.

ARXIVAT A:
Urbanisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut