Fórmula 1

Hamilton és el més ràpid en la primera sessió d'entrenaments lliures del Gran Premi d'Abu Dhabi

El Mundial de Fórmula 1 tanca la paradeta aquest cap de setmana. Això sí, el punt final del campionat és d'alta volada. A Abu Dhabi els monoplaces ja han estrenat aquest circuit nou de trinca en la primera sessió d'entrenaments lliures, on els pilots s'han dedicat a examinar els secrets d'un traçat inèdit. El britànic Lewis Hamilton ha estat el més ràpid en aquesta primera presa de contacte, per davant del seu compatriota Jenson Button i de Sebastien Vettel. Jaume Alguersuari ha acabat en una meritòria novena posició mentre que Fernando Alonso, en el seu comiat de Renault, només ha pogut ser setzè. A les dues del migdia es disputarà la segona sessió d'entrenaments lliures, que podran seguir en directe a través del nostre web www.elsesports.cat/f1.

Actualitzat
Pilots i monoplaces ja han estrenat el nou i luxós traçat del circuit de Yas Marina, a Abu Dhabi, on aquest cap de setmana es disputarà l'últim Gran Premi de la temporada a la Fórmula 1. Ho han fet en la primera sessió d'entrenaments lliures, on Lewis Hamilton ha estat el més ràpid en un traçat completament nou per a tots els pilots. En segona posició ha quedat el campió mundial d'aquest any, Jenson Button, que no afluixa la corda, malgrat que ja té el títol al sarró.

L'alemany de Red Bull, Sebastian Vettel, ha estat tercer. Jaume Alguersuari ha fet un esperançador novè millor temps, a poc més d'un segon del registre de Hamilton, mentre que Fernando Alonso, que s'acomiada de Renault aquest cap de setmana, només ha pogut ser setzè. A les dues i en directe pel 33 i pel web www.elsesports.cat/f1, podran veure la segona sessió de lliures.

Alonso, una vida a Renault

El començament de Fernando Alonso amb Renault no va ser fàcil. Va estar cedit una temporada, la del 2001, al pitjor equip de la Fórmula 1, Minardi, i durant el 2002 es va haver de conformar amb ser el pilot de proves de Renault. L'any següent, però, Flavio Briatore va treure Jenson Button de l'equip perquè Alonso pogués córrer. Amb l'equip francès va aconseguir la primera "pole" i també la primera victòria, que va arribar en el Gran Premi d'Hongria.

La fase més brillant d'Alonso i Renault va ser durant les temporades 2005 i 2006, en què es va proclamar campió del món. Primer en dura lluita amb Kimi Räikkönen, i després amb Michael Schumacher i Ferrari. Eren els millors temps d'Alonso, Renault i Briatore en la Fórmula 1.

L'any 2007 el pilot asturià se'n va anar a McLaren, però Renault el va acollir quan va "fugir" de l'equip anglès. Després de la seva marxa a Renault, va baixar la motivació, que només va retrobar al final de la temporada 2008, amb l'ara polèmica victòria de Singapur, la del "Crashgate", i la del Gran Premi del Japó.

Aquest any Renault no ha invertit tant en el seu equip, i els resultats han estat més discrets, amb imatges com la del Gran Premi d'Hongria, amb la roda que va perdre Alonso. L'equip va estar a punt de ser penalitzat amb una carrera. Un mes després, i de resultes de l'"afer Crashgate", Briatore va ser expulsat de la Fórmula 1. Va ser el primer a marxar d'un equip que havia viscut uns anys meravellosos.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut