Martin Winterkorn, director executiu del grup Volkswagen els últims vuit anys
Martin Winterkorn, director executiu del grup Volkswagen els últims vuit anys
Wolfsburg

Volkswagen nomena avui el president que haurà de gestionar la crisi pels motors manipulats

El director executiu de Porsche, Matthias Mueller és el candidat amb més possibilitats per fer el relleu de Martin Winterkorn al capdavant del grup Volkswagen

RedaccióActualitzat

L'abast real de la manipulació dels motors del "cas Volkswagen" és previst que es faci públic avui. L'empresa automobilística ha d'anunciar quantes unitats de vehicles i de quins models han estat manipulats per alterar l'índex d'emissió de gasos contaminants i en quins països s'han fabricat.

Les últimes informacions sobre l'escàndol de Volkswagen revelen que durant tot un any la companyia va estar negant la manipulació dels motors per alterar els índexs de contaminació. En funció de les dades, es podrien endurir encara més les milionàries sancions que es preveu que haurà d'afrontar el grup. 

També aquest divendres Volkswagen presentarà el nou president de la companyia, després de la dimissió dimecres de Martin Winterkorn, el director executiu del grup els últims vuit anys.

La dimissió de Winterkorn va arribar pocs dies després que es va fer públic l'escàndol de la manipulació de milions de vehicles per enganyar  reguladors i usuaris sobre les emissions contaminants dels seus vehicles dièsel.

El director executiu de Porsche, Matthias Mueller, és el candidat amb més possibilitats per substituir Winterkorn.

Mueller, mecànic i informàtic de professió, coneix a fons el grup automobilístic Volkswagen. Va ser responsable de l'àrea de vehicles esportius de la marca i fa cinc anys que ocupa el càrrec de director executiu. Té fama de ser un home fred, però sense enemics dins la companyia.

Ara Matthias Mueller és el candidat més ferm a afrontar el repte de netejar la imatge de la marca després de protagonitzar un dels escàndols més grans de la història de la indústria de l'automòbil.

Més dièsel a Europa

Europa podria estar més afectada pel frau dels motors dièsel trucats de Volkswagen que els Estats Units. A Europa, hi ha un 53% de quota de mercat de vehicles dièsel, una xifra molt més alta que als Estats Units. A Espanya, dos de cada tres vehicles que es venen són dièsel.

Així ho adverteix Vicent Franco, l'enginyer industrial responsable de la investigació a Europa que va engegar l'Agència de Protecció Ambiental dels Estats Units i que va portar a descobrir el frau.

Anar al contingut