El Port de Barcelona adjudica la construcció i explotació de la terminal G de creuers a l'única proposta presentada

ACN Barcelona - El consell d'administració del Port de Barcelona ha adjudicat la construcció i explotació de la futura terminal G de creuers a Catalonia Cruise Terminal G, una joint venture de Royal Caribbean i Cruise Terminals International (CTI). Es tracta de l'única proposta que s'ha presentat al concurs i ha obtingut una valoració d'excel·lent per part dels tècnics, segons ha detallat la infraestructura. El projecte preveu una inversió superior als 85 milions i que la terminal estigui operativa la primavera de 2027. Els tècnics han destacat "l'aposta per la sostenibilitat" de Catalonia Cruise Terminal G i han avançat que el projecte preveu que els creuers es puguin connectar a la xarxa elèctrica una vegada estiguin atracats, eliminant les emissions.

En concret, la proposta contempla solucions d'energia renovable (plaques fotovoltaiques i un altre tipus d'instal·lacions) per "minimitzar l'impacte en l'entorn".

L'adjudicació arriba després que al juny de l'any passat el Port de Barcelona va tornar a convocar el concurs perquè Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises havien interposat un recurs contra el procés. Aquestes companyies consideraven que s'afavoria l'adjudicació directa a Royal Caribbean, precisament una de les empreses que forma part de la jouint venture que ha acabat guanyant.

Quan la terminal G entri en servei, es culminarà la concentració de totes les terminals de creuers -set en total- al moll més allunyat de la ciutat, després de l'acord que van arribar el gener del 2018 els aleshores president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.

Aquest dimecres el consell d'administració del Port de Barcelona també ha aprovat iniciar el procés per construir una mota marítima escullera. El pressupost base de licitació és de 94 milions d'euros sense IVA i el termini d'execució de 27 mesos.

Anar al contingut