Un any després del sinistre

Uría nega responsabilitats i ressalta que les indemnitzacions pel "Prestige" batran un rècord

Dijous que ve farà un any de la catàstrofe del petrolier "Prestige". Coincidint amb aquesta efemèride, des de diferents àmbits s'està ja valorant l'evolució de la crisi i avui ho ha fet el comissionat del Govern per al "Prestige", Francisco Uría. Ho ha fet reconeixent que la situació no és perfecta però ressaltant que "tan fals és dir que tot és meravellós i que això és disneylàndia com que no hi ha millora". Uría ha dit que el govern, tot i no ser responsable de la crisi, actua responsablament anticipant les indemnitzacions.

Actualitzat
El petrolier "Prestige" sotsobrava el 13 de novembre de fa un any davant de les costes gallegues. Després de sis dies a la deriva, el 19 de novembre es va partir en dos i es va enfonsar a 246 quilòmetres de Fisterra, a uns 3.800 quilòmetres de profunditat. Des de llavors, s'han recollit 51.000 tonelades de fuel al mar i 43.000 més a platges i roques barrejat amb sorra i altres residus. Tot gràcies a la feina de 330.000 voluntaris i de 35.000 soldats i mariners. Aquestes són les xifres que ha donat el comissionat del Govern per al "Prestige", Francisco Uría, que, en motiu del primer aniversari del vessament, ha valorat la situació. Uría ha reconegut que el "Prestige" no s'ha acabat perquè, encara que en petites quantitats, el fuel continua arribant a les costes. Uría ha parlat de quatre tasques en què s'han de concentrar ara els esforços, entre les quals ha destacat com a prioritat del govern la de resoldre la situació dels afectats. En aquest sentit, i després de remarcar que el govern no és responsable de la crisi generada per l'enfonsament del petrolier, Uría ha dit que l'executiu espanyol s'ha proposat "compensar els afectats batent tots els rècords". Les altres tasques a què es referia són continuar amb la neteja i trobar una solució definitiva per al fuel que encara queda a les bodegues del vaixell. La darrera feina que s'ha marcat el govern és la de desenvolupar el "front jurídic" per tal de trobar els veritables culpables i saber en realitat quantes tones de fuel portava el "Prestige". D'altra banda, el govern d'Aznar també ha d'afrontar una demanda interposada des de la regió francesa de les Landes per la gestió del sinistre.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut