"Prestige"

El "Prestige" encara conté 14.000 tones de fuel, que es començarà a extreure al setembre

El consorci liderat per Repsol-YPF ha donat detalls sobre els possibles mètodes d'extracció del fuel que encara hi ha a l'interior del "Prestige", enfonsat a l'Atlàntic davant de les costes gallegues; una operació força complicada, ja que és la primera vegada que es fa a tanta profunditat, més de 3.000 metres. La plataforma Nunca Mais ha assenyalat que si Repsol reconeix que queden al Prestige 14.000 tones de fuel enlloc de les 37.000 que se suposava, significa que han estat vessades 23.000 tones més de les que es deien.

Actualitzat
Durant aquest estiu, el consorci internacional creat arran del naufragi del vaixell, del qual forma part Repsol, ha estudiat el fons marí i ha determinat la quantitat de fuel que hi ha al vaixell. La comissió estima que entre la proa i la popa encara hi ha unes 14.000 tones i que els tancs centrals estan buits. Entre un 10% i un 20% del carburant és estàtic i s'haurà de biodegradar dins el vaixell. D'entre les opcions possibles, s'ha triat l'extracció per gravetat i el transport del fuel amb bosses, que faran de llançadores amb un altre sistema de transport que hi haurà a la superfície. L'extracció per gravetat del fuel es durà a terme durant la primera quinzena de setembre. Si no funciona, s'aplicarà una altra de les opcions, la instal·lació d'una marquesina que actuarà com una mena de sarcòfag del "Prestige". El consorci confia poder oferir al govern una solució definitiva el mes de novembre, encara que les actuacions no començaran fins a la primavera que ve.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut