El Volkswagen ID.6 és un SUV elèctric fabricat a la Xina per al mercat xinès (Wikimedia Commons/Dinkun Chen)

Volkswagen vol destruir 22 cotxes fabricats per al mercat xinès però importats a Alemanya

El gegant automobilístic ha portat als tribunals un venedor de cotxes que vol vendre a Alemanya el model ID.6, fabricat a Shanghai només per a la Xina

Insòlita batalla judicial, a Alemanya, entre l'automobilística Volkswagen i una botiga de cotxes. La disputa gira entorn de 22 vehicles, però va més enllà. 

Tot va començar quan Gregory Brudny, venedor de cotxes de segona mà, va posar a la venda, a través de la seva web, 22 cotxes Volkswagen del model ID.6.

D'entrada, el fabricant alemany va aconseguir una mesura cautelar per impedir-ho, que va ser confirmada per una sentència del Tribunal Regional d'Hamburg.

Quin és el problema? Que l'ID.6 no es ven a Europa. De fet, es ven exclusivament a la Xina, on Volkswagen el fabrica conjuntament amb grup xinès FAW, amb seu a Shanghai.

I aquest és l'argument del grup alemany, que FAW només pot vendre a la Xina. 

Logo de Volkswagen a la seu central de l'automobilística, a Wolfsburg (Europa Press/Sina Schuldt/DPA)

Brudny, per la seva banda, defensa que "en el permís de circulació xinès consta que estaven destinats a l'exportació" els 22 cotxes que ell volia vendre a Berlín, ha explicat al digital alemany Welt.

Lamenta que en 30 anys que fa que es dedica a aquest negoci "és la primera vegada que em diuen que no tinc dret a comerciar amb cotxes totalment despatxats de duana i autoritzats per l'Autoritat Federal de Transport Automotor".

També que Volkswagen s'entesti a destruir-los, en comptes d'intercanviar-los, com ell ha proposat. Pensa que és perquè l'automobilística vol dur-lo a la fallida i, d'aquesta manera, dissuadir altres comerciants.

I és que Volskwagen s'hi juga, en aquesta batalla, el control sobre la política de vendes i models. I els problemes que podria suposar l'entrada en el mercat alemany de cotxes més barats procedents de la Xina.

Problemes que van des de la competència que Volkswagen es faria a ella mateixa, que afectaria les vendes dels models fabricats a Europa, fins a possibles problemes amb els sindicats de les seves fàbriques a Alemanya.

Un tribunal alemany decidirà si el model ID.6 de Volkswagen es pot vendre a Europa (Wikimedia Commons/Evnerd)

De moment, en qualsevol cas, els 22 cotxes estan en mans de la policia judicial, i Brudny té prohibit utilitzar el logo de Volkswagen i la imatge del model ID.6 a tota la Unió Europea, una mesura, ara per ara temporal, amb què la justícia ha donat la raó a Volkswagen, que va argumentar que té una "patent de disseny" sobre la seva marca. 

Es dona la circumstància, a més, que fa un any Volkswagen va advertir els seus concessionaris que no acceptessin ofertes de l'ID.6, amb l'argument que la seva importació és il·legal i la seva venda no està permesa, perquè no està homologat per a la Unió Europea 

Fora dels concessionaris de la marca, la decisió sobre si altres venedors han de poder oferir cotxes més barats procedents d'altres mercats correspondrà prendre-la al Tribunal Regional d'Hamburg. La sentència definitiva, però, haurà d'esperar que es resolgui una qüestió prèvia, la recusació contra els jutges presentada per Brudny. 

 

ARXIVAT A:
Automoció
Anar al contingut