Barcelona

L'AVE podria arribar al Prat mentre es resolen els problemes entre l'Hospitalet i Barcelona

Foment es planteja l'alternativa del Prat com a estació d'arribada provisional de l'AVE d'ençà que els incidents en la construcció de la línia al seu pas per l'Hospitalet han fet saltar per l'aire el calendari de l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona. Els treballs de l'intercanviador del Prat, que ja estan molt avançats, s'han accelerat aquests últims dies i els responsables del ministeri ja han parlat amb l'ajuntament. Dilluns posaran aquesta possibilitat sobre la taula de manera formal i estudiaran amb les parts implicades com es pot resoldre la qüestió dels serveis i la mobilitat dels usuaris fins a Barcelona. Si finalment la proposta tira endavant, l'AVE es quedaria de moment a 6 quilòmetres de Barcelona.

Actualitzat
Amb les obres de l'AVE a les portes de Barcelona pel Baix Llobregat aturades en el tram entre l'Hospitalet i la Torrassa després de l'aparició de l'últim esvoranc, aquest divendres a l'estació de Bellvitge, i mentre es treballa per garantir la seguretat, reparar els desperfectes en aquesta zona i reforçar la construcció del túnel, Foment comença a estudiar altres possibilitats per no retardar més l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona, prevista per al 21 de desembre.

Els responsables de l'obra han fixat la mirada en el Prat de Llobregat. Les obres de l'intercanviador que s'hi està construint estan en l'última fase, tal com han reconegut el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, i el president d'Adif, Antonio González. Coincidint amb els incidents dels últims dies, s'han accelerat els treballs en aquest punt i s'hi treballa dia i nit.

Víctor Morlán ha assegurat que l'alternativa del Prat és una idea que no s'ha de desestimar. De fet, ha dit que dilluns es començarà a estudiar amb les institucions afectades, tot i que ha avançat que ja n'ha parlat amb l'ajuntament del Prat. Morlán creu que seria una bona solució per no perjudicar els usuaris dels trens de gran velocitat que preveien arribar a l'estació de Sants de Barcelona amb els combois a finals d'any i una manera d'aprofitar els 80 quilòmetres de via entre el Camp de Tarragona i el Prat que ja estan enllestits.

S'han d'estudiar, però, els pros i els contres d'aquesta mesura i tenir en compte aspectes com els serveis o la mobilitat dels usuaris fins a Barcelona si finalment s'opta per adoptar-la. Uns ajustaments que, segons Morlán, no es poden fer en 24 hores.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut