El logo de PlayStation Network piratejat
El logo de PlayStation Network piratejat
Tòquio

Sony anuncia que reobrirà en breu part del servei de PlayStation Network i compensarà els usuaris

Sony ha anunciat que posarà en marxa en breu els seus servidors de la PlayStation Network. La companyia ha millorat la seguretat del sistema i aquesta primera setmana de maig ja reobrirà part del servei. En la primera compareixença pública des de l'atac al servei de jocs en línia, el 19 d'abril, els executius de l'empresa han demanat disculpes i han promès compensacions. Sony assegurà que oferirà alguns continguts gratuïts, inclosos 30 dies de subscripció gratuïta al servei prèmium. Aquesta mesura també és una manera d'evitar que els usuaris es passin a la competència després de deu dies sense poder jugar en xarxa i amb la incertesa d'un possible robatori de dades de les seves targetes de crèdit.

Actualitzat
PlaySation espera posar fi en pocs dies a la suspensió de la seva xarxa de jocs online. Des del 19 d'abril que no funciona per un suposat atac de pirates informàtics. En tot aquest temps no s'ha pogut accedir al servei i hi ha sospites importants que es podrien haver robat dades personals i de targetes bancàries que fins i tot s'estarien intentant vendre al mercat negre.

Sony assegura ara que han millorat la seguretat del sistema i que en breu començaran a obrir-lo de manera progressiva. En la primera compareixença des de l'inici de la crisi, els executius de la companyia japonesa han demanat disculpes als 77 milions d'usuaris afectats.

"Ens disculpem profundament per haver causat gran preocupació i molèstia als nostres usuaris", ha dit Kazuo Hirai, el principal candidat per fer-se càrrec de la direcció de Sony, abans d'inclinar-se profundament com marca la tradició japonesa.

Tot i aquest anunci, la directora d'operacions de Sony-Espanya, Maria López ha dit al programa "Generació Digital" de Catalunya Ràdio que no hi ha data oficial per reobrir els servidors.

La gratuïtat com a compensació

El que ja sembla clar és que hi haurà compensacions pels jugadors. Sony diu que oferirà alguns continguts gratuïts, que inclouen 30 dies de subscripció sense cost a un servei prèmium.

Aquestes mesures miren d'evitar la fuga de clients cap a Wii de Nintendo i, sobretot, Xbox de Microsoft. Els usuaris estan molt indignats per la inseguretat del servei i critiquen que Sony trigués una setmana a informar-los dels problemes, quan aquests ja s'havien conegut per la premsa.

Precaució amb les comunicacions de Sony

L'empresa manté la indefinició de la versió oficial sobre el robatori de dades personals. No nega que s'hagin pogut robar targetes de crèdit dels clients, però tampoc ho confirma. La directora d'operacions de Sony a Espanya recomana als clients de PlayStation Network que desconfiïn de qualsevol trucada o correu en nom de la companyia demanant-los que confirmin les seves dades personals.

L'organitzador de consumidors FACUA va més enllà i recomana directament anul·lar les targetes de crèdit que s'hagin donat d'alta en el servei.

Sony ha contractat una agència de seguretat externa per investigar els fets. La companyia japonesa també s'ha compromès a reforçar les mesures de protecció dels comptes personals que els seus usuaris tenen oberts a la xarxa.

L'incident ja ha provocat accions legals i les investigacions per les autoritats dels Estats Units i Europa, d'on són gairebé el 90% dels usuaris de la xarxa, que permet als jugadors descarregar el programari i competir amb altres membres.
Anar al contingut