Barcelona

L'Estat i la Generalitat han d'invertir més de 18.400 milions d'euros en les infraestructures de Catalunya

Segons que ha explicat el president de la Generalitat, José Montilla, l'Estat i el govern català han d'invertir 18.400 milions d'euros a Catalunya en infraestructures. Al mapa d'obres en carreteres i ferrocarrils presentat en la reunió del govern destaca que la Generalitat té en marxa inversions per valor de 3.800 milions d'euros en un conjunt d'actuacions només en carreteres, entre les quals es trobaria el desdoblament de l'Eix Transversal. A més, cal sumar 1.300 milions d'euros per a la xarxa de ferrocarrils i 4.000 milions per a l'ampliació de les noves línies de metro. A la xarxa ferroviària de Catalunya, el Ministeri de Foment té en marxa 21 obres inclosa la construcció de la línia d'alta velocitat, amb un pressupost de 2.350 milions d'euros.

Actualitzat

El mapa d'obres també comprèn 35 projectes de desdoblament, millora o condicionament de carreteres a càrrec de l'Estat. El cost d'aquests treballs és de 3.600 milions d'euros. La majoria d'aquestes obres estan encara en projecte.

Infraestructures viàries dependents de l'Estat

Pel que fa al polèmic Quart Cinturó, està licitat el tram entre Abrera i Terrassa, però les màquines només estan treballant a l'altura de Viladecavalls. També es treballa a l'N-240, de Tarragona a Valls i de Lleida a Almacelles, i s'està desdoblant l'N-340 de Vandellòs a Tarragona, un tram que hauria d'estar obert a finals d'any. A l'N-II només està en obres el tram Maçanet-Fornells. 

Infraestructures viàries dependents de la Generalitat

A l'Eix del Llobregat, el desdoblament de la C-16 entre Berga i Puig-reig hauria d'estar operatiu a finals d'any. Les obres del túnel de Bracons, de l'eix Vic-Olot, està previst que quedin acabades la pròxima primavera. També estan en obres l'accés a la Vall d'Aran per l'eix de la Bonaigua i el desdoblament de la C-35 a Vidreres per accedir a la Costa Brava, així com l'Eix Transversal que uneix Girona amb Lleida.

Obres a la xarxa ferroviària

A la xarxa ferroviària de Catalunya, el Ministeri de Foment té en marxa 21 obres. La més rellevant és la construcció de la línia d'alta velocitat, amb un pressupost de 2.350 milions d'euros. De moment, s'està construint i en licitació, el tram que va des de Roda de Barà fins a la frontera francesa. A més, s'estan renovant les línies Barcelona-Manresa-Lleida i Vic-Puigcerdà, i s'està desdoblant la de Barcelona a Vic. S'espera que abans d'acabar l'any es puguin començar els accessos ferroviaris al Port de Barcelona i a l'aeroport. 

La  Generalitat té en marxa una dotzena d'actuacions entre metro i Ferrocarrils. A banda de la construcció de la línia 9, que té un pressupost de 4.000 milions d'euros, s'executen obres per valor de més de 1.100 milions d'euros, i s'estan desenvolupant projectes per valor de més de 1.300 milions. 

En concret, es fan obres de perllongament a totes les línies de metro de Barcelona, i estan en marxa la construcció de la nova línia 9, amb 4.000 milions de pressupost, i els intercanviadors de Sagrera, l'Arc de Triomf i Diagonal. Pel que fa a Ferrocarrils de la Generalitat, també estan previstes actuacions al Baix Llobregat, l'Anoia i el Bages, i el Vallès.

Anar al contingut