Dos ciclistes circulant pel carril bici
Ciclistes circulant pel carril bici
Barcelona

La síndica demana que les bicicletes tinguin assegurança i estiguin matriculades

Vilà proposa traslladar els carrils bici a la calçada i evitar els carrils de doble sentit per millorar la seguretat dels vianants

RedaccióActualitzat

La síndica de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, es mostra preocupada per l'increment d'accidents relacionats amb la bicicleta i proposa que sigui obligatori disposar d'una assegurança a tercers. Maria Assumpció Vilà també insta a recuperar les matrícules de les bicis per millorar-ne la identificació.

"Poder posar una matrícula. Això s'havia fet anys enrere. Naturalment que hi havia molt poques bicicletes, però nosaltres pensem que aquesta seria una mesura per prevenir accidents i que, si l'accident es produeix, hi hagi un control i hi hagi una assegurança, perquè, si no, ens trobem que el nombre d'accidents va pujant i que la situació es fa més difícil."

Arran de l'informe d'accidentalitat del consistori, també demana traslladar els carrils bici que encara hi ha en algunes voreres a la calçada i evitar els carrils de doble sentit per millorar la seguretat dels vianants. També crear una xarxa contínua que permeti els desplaçaments segurs en bicicleta utilitzant els carrils bici i les zones 30.

"Els carrils bici de doble sentit de circulació comporten un cert perill en les vies en les quals la resta de vehicles circulen en un únic sentit, perquè els vianants tendeixen, abans de creuar, a mirar únicament cap al sentit de la circulació."

La síndica creu que l'educació viària és clau i considera que des del consistori caldria impulsar més campanyes informatives per a ciclistes i també per a vianants i motoristes, els col·lectius amb més víctimes mortals.

"Apostar decididament per l'educació viària per recuperar el respecte de l'espai comú de confluència entre les diferents modalitats de desplaçament."

L'any passat hi va haver a Barcelona 812 sinistres amb bicicletes implicades, un 19,41% més que el 2015, i els atropellaments de vianants es van triplicar. Vilà va tancar el 30 de desembre una actuació d'ofici centrada en l'ús de la bicicleta a Barcelona que mostra una tendència creixent d'accidentalitat els darrers anys: 523 accidents, el 2011; 677, el 2012; 609, el 2013; 672, el 2014; 681, el 2015, i 812, el 2016.

Anar al contingut