Madrid

AENA obre el procés d'adjudicació de la nova terminal sud del Prat

El govern espanyol comença el procés d'adjudicació de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat. A partir d'ara, les companyies interessades a instal·lar-s'hi podran presentar les seves sol·licituds. Això passa 24 hores després que José Luis Rodríguez Zapatero visités aquesta nova terminal de l'aeroport català. Durant la seva estada, va mantenir un discurs ambigu i no va especificar si la terminal sud serà transoceànica, tal com reclamen la majoria de partits i cercles empresarials catalans. Tampoc va concretar qui formarà part del consorci que gestionarà l'aeroport. La visita de Zapatero no va convèncer l'oposició ni tampoc els dos socis de govern del PSC.

Actualitzat
La nova terminal tindrà capacitat per transportar 60 milions de passatgers l'any, el doble dels que passen ara pel Prat i que ha de servir perquè l'aeroport sigui el que se'n diu de primera divisió i permeti o bé vols intercontinentals directes, o bé tenir una xarxa digna de connexions de vols internacionals. El dia que Aena obre el procés perquè les aerolínies presentin les seves candidatures no se sap encara si fixarà alguns criteris per poder accedir a la T-Sud.

El govern i els empresaris catalans han demanat que hi hagi una concurs transparent perquè s'adjudiquin drets a les aerolínies que apostin per aquest desenvolupament internacional del Prat. De moment, l'únic concret és que Aena obre avui el termini per rebre sol·licituds, procés que estarà obert fins al setembre.

Tot això, 24 hores després que alguns dels empresaris que van acompanyar Zapatero en la seva visita al Prat expressessin la seva insatisfacció. Creuen que el president espanyol hauria d'haver detallat més la seva posició sobre el futur de l'aeroport i el caos de Renfe.
Anar al contingut