Seat aposta pel vehicle elèctric a Catalunya: inverteix 5.000 milions a Martorell

La marca obre a Barcelona Seat:Code, un centre de desenvolupament de software, i engega Seat Mó, un servei de "sharing" de motos i patinets elèctrics

Actualitzat

Seat invertirà 5.000 milions d'euros en els pròxims 5 anys a la planta de Martorell per construir nous models de vehicles elèctrics. El model "e-Born", desenvolupat a Barcelona i fabricat a Alemanya, no arribarà al mercat fins l'any vinent.

El president de la companyia, Carsten Isensse, ha explicat aquest dimecres que, amb aquesta inversió, la firma es prepara per desenvolupar a la planta de Martorell nous models elèctrics a partir del 2025, un mercat amb una demanda creixent. Però avisa les administracions que, per fabricar cotxes elèctrics aquí, caldrà inversió pública per tenir les infraestructures necessàries.

Tot i admetre que aquest any ha estat un dels "més difícils en la història de Seat", Isensee ha anunciat que preveu la contractació de més de 100 persones per treballar al Seat:Code, el centre de desenvolupament de software que s'ubicarà a la Rambla de Barcelona. A més, Seat ha anunciat que llançarà el nou model e-Born sota la marca Cupra i un nou sistema de motos compartides per Barcelona.
 

Pla d'inversions condicionat

Isensee ha assegurat que amb aquest pla d'inversions es demostra el "compromís" de la companyia amb el país, però ha advertit que per garantir el futur de la indústria "cal col·laboració dels governs centrals, regional i local", tant en inversions com en infraestructures elèctriques, energies renovables i estimuls per a la compravenda de vehicles elèctrics.

"No podem fer-ho sols, l'administració ha de participar amb les empreses en la transformació del sector. El que esperem del govern és una visió comuna i col·laboració en el futur de la indústria del cotxe, i promoure l'electrificació, especialment que es generi molta més energia renovable. Sense això serà molt difícil produir cotxes elèctrics a Espanya."

En aquest sentit, Insensee ha valorat positivament el Pla Renove aprovat pel govern espanyol.

SEAT reclama a les administracions inversió en l'electrificació de la mobilitat a Espanya (CCMA)

Recuperar la producció a Martorell

El president, Carsten Isensee, ha admès el "greu impacte de la Covid-19 en la indústria de l'automòbil", que trunca els últims anys amb resultats rècord de Seat. Amb tot, s'ha mostrat optimista després d'un primer trimestre dolent i un segon de pitjor, i confia en una recuperació en la segona meitat de l'any.

"Confiem en una recuperació, almenys parcialment, durant la segona meitat del 2020."
"Martorell gairebé ja treballa al mateix ritme de producció que abans de la Covid-19."

Des que va reprendre l'activitat, la planta de Seat de Martorell està produint 1.900 vehicles diaris

Isensee, que va substituir en el càrrec Luca de Meo, no ha volgut entrar a valorar si seguirà ja com a president de forma permanent o si hi haurà un relleu en el futur.

Presentació de l'e-Born de Seat al Saló de Ginebra (CCMA)


            
L'e-Born per Cupra

L'e-Born és un cotxe dissenyat i desenvolupat totalment a Barcelona que es fabricarà a Zwickau, a Alemanya, i arribarà al mercat l'any que ve. Es va presentar a la fira del Ginebra sota la marca Seat, però finalment es comercialitzarà sota la marca Cupra.

Malgrat el canvi, els directius de les dues marques han remarcat que són segments que cooperen i no competeixen.

"Cupra ha de contribuir a garantir la rendibilitat i sostenibilitat de l'empresa. Seat i Cupra són dues parts de la mateixa moneda, no competeixen."

Cupra llançarà al mercat el seu model Formentor abans de final d'any, després del León familiar.
 

Seat:Code i Seat Mó

Seat també obrirà un nou centre de desenvolupament de software, que s'ubicarà a la Rambla de Barcelona: Seat: Code. Comptarà amb un equip de més de 150 persones. Alguns ja han estat contractats, però l'empresa preveu obrir nous processos de selecció en els pròxims mesos per a més de 100 persones.

"Serà la màquina digital de l'empresa, farà productes i solucions digitals per a Seat i Volkswagen."

Un altre dels eixos de futur de la companyia està centrada en la micromobilitat. E vicepresident comercial de Seat i president de Cupra, Wayne Griffiths, ha confirmat que la marca estrenarà dijous, a Barcelona, Seat Mó, un nou servei de lloguer per a l'eScooter 125 i el patinet elèctric eKickScooter65. Amb la subscripció a un sistema de sharing es podrà accedir a  aquest vehicles elèctrics per dies, setmanes o mesos.

Entre les col·laboracions de Seat, Cupra i Seat Mó, l'automobilística passarà de 6 a 14 models en el futur.

ARXIVAT A:
MobilitatSeatMedi ambient
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut