Els cinc dies d'aturades afectaran els trens de Rodalies, mitjana distància, llarga distància i alta velocitat (ACN/Laura Busquets)

Renfe cancel·larà uns 400 trens a Catalunya en els 5 dies de vaga pel traspàs de Rodalies

Els dies d'aturades seran el 24 i el 30 de novembre, i l'1, el 4 i el 5 de desembre, coincidint, aquests últims, amb l'inici del pont de la Constitució

RedaccióActualitzat


Notícia actualitzada: Desconvocada la vaga de cinc dies a Renfe i Adif contra el traspàs de Rodalies

 

Renfe cancel·larà 1.548 trens a tot l'Estat, 400 a Catalunya. El motiu són les aturades convocades per als dies 24 i 30 de novembre i 1, 4 i 5 de desembre, coincidint, aquests últims, amb l'inici del pont de la Constitució.

Els comitès d'empresa de Renfe i Adif van acordar convocar aquesta vaga davant la incertesa que generava a les plantilles el traspàs de Rodalies a la Generalitat, en el marc d'un acord entre ERC i el PSOE per investir Pedro Sánchez.

Amb tot, tant el departament d'Empresa i Treball de la Generalitat com el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del govern espanyol han establert uns serveis mínims que s'han de complir en funció de la tipologia de tren i el trajecte. 
 

Serveis mínims

La Generalitat ha fixat una freqüència de pas del 66% en les hores punta (des de les 6.00 fins a les 9.30 i des de les 17.00 fins a les 20.30) i del 33% la resta del servei, per als trens de mitjana distància i Rodalies.

Pel que fa als combois d'alta velocitat i llarga distància, circularan aproximadament el 72%. És a dir, de 1.636 trens a tot l'Estat funcionaran en serveis mínims 1.185.

Així mateix, Renfe oferirà als viatgers d'AVE, llarga i mitjana distància, sempre que sigui possible, viatjar en un altre tren en l'horari més aproximat a l'adquirit. I si no volen fer el trajecte, podran anul·lar o canviar el bitllet per a una altra data sense cap cost.
   

El motiu de la vaga

El traspàs de Rodalies va ser pactat entre PSOE i ERC en el marc de les negociacions per la investidura de Pedro Sánchez i suposarà que Catalunya gestioni l'R1, l'R2 Sud i l'R3, incloent-hi els trens i les vies. I posteriorment, es valoraran altres línies.

L'acord estableix la creació d'una nova empresa, Rodalies de Catalunya, que assumiria els actius de Renfe a Catalunya.

Entre aquests, la gestió dels treballadors, un col·lectiu amb molta mobilitat i reticent a deixar de formar part d'una empresa estatal per integrar-se en una que només operarà a Catalunya.  

Els sindicats veuen amb inquietud l'acord per, segons diuen, "falta de transparència" d'un procés "que és molt genèric" i que s'han oblidat de tancar els aspectes tècnics. Exigeixen que no només es garanteixin els "drets econòmics" dels treballadors, sinó també els "professionals i de mobilitat".

El trasllat podria afectar uns 2.500 empleats de Renfe i uns 1.500 d'Adif que treballen a Catalunya. Amb tot, els sindicats consideren que la qüestió implica tota la plantilla, és a dir a uns 15.000 empleats a l'operadora i 15.000 al gestor d'infraestructures.

ARXIVAT A:
Renfe
Anar al contingut