Nou intent per treure els passos a nivell de Figueres i acabar amb la "cicatriu" del tren

El Ministeri de Transport ha desencallat el trasllat de l'estació des del centre de la ciutat fins a Vilafant

Figueres traslladarà l'actual estació de tren del centre de la ciutat a Vilafant, on ja hi ha la d'alta velocitat, i al mateix temps traurà els passos a nivell del nucli urbà. El Ministeri de Transports ha recuperat el pla del 2007 i ha anunciat les obres d'una variant ferroviària que tregui les vies del centre.

Ara mateix, per anar en tren a Figueres hi ha dues opcions: es pot agafar el tren d'alta velocitat i aturar-se a l'estació de Vilafant o bé agafar la línia R11 de Regionals i baixar a l'estació del centre de la ciutat. Uns metres més cap al nord, hi ha dos passos a nivell que fa molts anys que es demana que s'eliminin.

Amb la proposta recuperada, l'actual via i l'estació de l'R11 desapareixeran. Els trens de Regionals passaran per una nova variant de 14 quilòmetres i s'aturaran a Vilafant, on conviuran AVE i Regionals.

 

"Acabar amb la cicatriu"

"Hem d'acabar amb aquesta cicatriu que ens parteix la ciutat en dos, també socioeconòmicament i comercialment", ha dit l'alcaldessa, Agnès Lladó.

La redacció del projecte es licitarà abans de l'estiu, segons s'ha compromès el secretari general d'Infraestructures, Xavier Flores. Com que el projecte inicial es va aprovar el 2007, ja hi ha tota la tramitació i els estudis d'impacte fets.

Per anul·lar les vies de tren que passen pel centre de Figueres i traslladar l'estació als afores, es preveu fer una volta de catorze quilòmetres, amb un túnel de dos quilòmetres a tocar del castell de Sant Ferran.

El cost calculat és d'uns 150 milions d'euros. Les obres començarien com a molt aviat d'aquí dos anys. 

La desaparició de l'estació i de les vies del mig de Figueres permetrà alliberar l'espai i transformar-lo en part de la trama urbana.

Els vehicles travessen les vies del tren al centre de Figueres (ACN/Gemma Tubert)

Desdoblar el cinturó de ronda

El secretari General d'Infraestructures, Xavier Flores, també ha anunciat una imminent licitació de les obres per desdoblar el cinturó de ronda de Figueres i que es faran millores en diversos accessos de la xarxa de carreteres i autopistes.

Desdoblar el cinturó de ronda de l'N-2 té una inversió prevista de 72 milions d'euros. La previsió és que es liciti abans de l'estiu.

Aquesta actuació preveu la connexió nord a Pont de Molins i la connexió sud al Pont del Príncep.

Flores també ha explicat que s'ha adjudicat la redacció del projecte per fer una sortida oest de l'AP-7 i una variant a Vilafant per evitar el pas per l'N-260. La redacció d'aquest projecte constructiu començarà en els pròxims mesos.

El responsable d'Infraestructures ha assegurat que aquesta nova sortida, llargament reivindicada, modificarà els hàbits de mobilitat i acostarà l'accés al centre de Figueres i a l'estació de l'AVE des de l'AP-7. Aquest enllaç suposarà una inversió de 16,8 milions d'euros.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut