Mitjans de Comunicació

Les ràdios públiques i privades catalanes creen un nou Estudi General de Mitjans

Les ràdios públiques i privades catalanes han creat un nou Estudi General de Mitjans per mesurar l'audiència radiofònica real a Catalunya, ja que hi ha emissores que només emeten en territori català i que no es veuen reflectides en l'actual estudi, que es fa en l'àmbit estatal. La primera mostra es farà al gener de l'any que ve i doblarà el nombre d'enquestes, que passarà d'onze mil a vint-i-cinc mil. Els primers resultats, dividits per comarques, se sabran a l'abril.

Actualitzat
L'any que ve el mesurament de les audiències de ràdio a Catalunya serà més precís gràcies a l'acord que han firmat les principals emissores del país. L'acord l'han impulsat l'Associació Catalana de Ràdio, que agrupa diferents emissores privades, Catalunya Ràdio, COM Ràdio, la SER, Cope Catalunya, Onda Cero, la Generalitat i l'Associació per la Investigació de Mitjans de comunicació. Aquest últim organisme és el que fa l'Estudi General de Mitjans. L'acord preveu que els impulsors paguin el cost perquè, a Catalunya, s'ampliïn d'11.000 fins a 25.000 les enquestes que es fan per mesurar les audiències. Això permetrà obtenir resultats molt més ajustats. El primer EGM de ràdio a Catalunya, que permetrà obtenir les dades per comarques, es publicarà l'abril de l'any que ve.
Anar al contingut