Decretat l'estat d'emergència a Gènova per als pròxims 12 mesos

El balanç provisional de víctimes mortals és de 39. S'ha desallotjat 600 persones que viuen en edificis a sota del pont perquè hi ha el risc que en caiguin més trossos
Decretat l'estat d'emergència a Gènova per als pròxims 12 mesos

Decretat l'estat d'emergència a Gènova per als pròxims 12 mesos

El balanç provisional de víctimes mortals és de 39. S'ha desallotjat 600 persones que viuen en edificis a sota del pont perquè hi ha el risc que en caiguin més trossos
Actualitzat
Els bombers encara busquen supervivents sota la runa

Els bombers encara busquen supervivents sota la runa

El govern italià ha decretat l'estat d'emergència a Gènova per als pròxims dotze mesos.

Ho ha fet en la reunió extraordinària del consell de ministres en què l'executiu italià també ha decidit destinar un paquet de cinc milions d'euros per cobrir "les primeres intervencions urgents", xifra que s'incrementarà a mitjà termini per a les altres accions de reconstrucció.

El govern també ha explicat que nomenarà un comissari que s'encarregarà de vigilar el correcte desenvolupament de les obres de reconstrucció del pont, que, en part, haurà de finançar la companyia Autostrade.

De fet, ha assenyalat ràpidament la concessionària de l'autopista com a responsable. Es tracta d'Autostrade, filial d'Atlantia, que és propietària també de la catalana Abertis.

El primer ministre, Giuseppe Conte, ha anunciat l'obertura del procediment per retirar-li la concessió.

"Deixem òbviament a les autoritats responsables de la investigació penal que facin la seva feina, però no podem esperar els tempos de la justícia penal. Nosaltres tenim l'obligació de fer que tots els ciutadans viatgin amb seguretat."

Autostrade assegura que ha complert les seves obligacions. Però la sospita de negligència va més enllà del que hagi pogut haver-hi darrere d'aquesta catàstrofe. Arreu del país es recorden ara denúncies no ateses sobre el mal estat d'infraestructures diverses, moltes a la xarxa viària.

Luigi di Maio, ministre de Treball i Indústria:

"Controlarem totes les infraestuctures a nivell nacional i veurem quins altres eixos estan en les mateixes condicions, perquè no estem davant un cas aïllat. Hem de controlar l'estat de totes les infraestructures italianes."


Continua la recerca de víctimes
 

Mentre les tasques de rescat continuen, l'últim balanç de victimes que ha donat el govern és de 39 persones mortes (37 ja estan identificades) i 16 de ferides. A més, 634 persones han estat desallotjades dels edificis pròxims a la zona, pel risc que hi hagi nous enfonsaments que afectin altres estructures.

El primer ministre italià ha explicat que l'executiu farà un pla extraordinari per controlar totes les infraestructures italianes "moltes construïdes entre els anys 50 i 70 i que pateixen cert deteriorament".

Com a país amb un gran relleu, Itàlia té una xarxa viària amb 45.000 ponts, viaductes o túnels, un terç dels quals són en els 6.000 quilòmetres d'autopista. Sigui per problemes de disseny o de manteniment, el pont Morandi és el cinquè que s'ha enfonsat en els últims cinc anys.

 

TEMES:
Gènova Infraestructures

NOTÍCIES RELACIONADES