Joan Majó: "Les empreses no són només per guanyar diners, han de ser protagonistes dels valors socials globals"

Durant l'acte de signatura amb UGT, CCOO i el SPC, el director general de la CCRTV ha emmarcat la "Responsabilitat Social Corporativa" dins d'una política de rigor en la gestió.

El director general de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV), Joan Majó i els representants dels sindicats catalans UGT, CCOO i Sindicat de Periodistes de Catalunya (SCP), Josep Maria Àlvarez, Joan Coscubiela i Dardo Gómez, respectivament, han signat avui, un protocol per impulsar i garantir la Responsabilitat Social Corporativa, un concepte que, segons Majó, explica que "les empreses no són només per guanyar diners, sinó que han de ser protagonistes dels valors socials globals" Segons el director general de la CCRTV, "la signatura d'aquest acord no és només un acte voluntari sinó una obligació, perquè no només som una empresa sinó que som una empresa de servei públic". Durant la seva intervenció, Joan Majó ha volgut donar dos missatges. D'una banda, la forta intencionalitat del contingut de l'acord "no de cara enfora, sinó de cara endins". Per això, ha anunciat la creació d'un comitè de seguiment i el nomenament d'un responsable d'aquesta matèria dins de la CCRTV. D'altra banda, Majó ha volgut emmarcar la signatura dins d'una política global de rigor en la gestió. "La Corporació, ha explicat, és actualment reconeguda per la qualitat tant dels seus productes com de la seva tecnologia i jo voldria que, també ho fos per la seva bona gestió". El representant del SPC, Dardo Gómez, ha destacat que "la relació de les empreses amb els treballadors han d'anar més enllà d'horaris i salaris" i ha volgut incidir en l'apartat de l'acord que parla sobre la conciliació de la vida familiar i laboral. En un altre moment, Josep Maria Àlvarez, ha expressat el seu desig que aquest protocol no es quedi només a la CCRTV sinó que pugui servir d'exemple i mirall, tant per a totes les empreses públiques com per a les del sector privat. En relació a un dels punts del conveni, en concret la conciliació de la vida familiar i laboral, ha dit que "és un terreny on costa molt fer avenços però val la pena treballar-hi perquè ens pot ajudar a superar alguns problemes del mercat laboral". Per la seva banda, Joan Coscubiela ha volgut deixar clar que "no es tracta d'una operació de màrqueting per rentar la cara a les empreses" sinó d'un protocol amb molt contingut. També ha denunciat la gran precarietat en el conjunt del sector audiovisual, tot i que "això no és mai notícia" i ha assegurat que la implantació d'aquest conveni dins del sector canviaria aquest panorama completament. Segons el conveni, la "Direcció de la Corporació es compromet, entre altres, a establir en les clàusules dels contractes i concursos unes exigències que garanteixin el compliment de la legislació i previnguin un sistema de penalització per a les empreses que les incompleixin. Fins i tot el trencament del contracte". En altres parts de l'acord, la CCRTV també adquireix compromisos específics en matèria d'impacte mediambiental, mobilitat sostenible, conciliació de la vida laboral i familiar, formació dels treballadors, prevenció de riscos laborals i salut laboral. La Responsabilitat Social Corporativa és, segons es defineix en el "Llibre Verd de la Unió Europea", "la integració voluntària, per part de les empreses, de les preocupacions socials i mediambientals de les seves operacions comercials i les seves relacions amb els seus interlocutors". Es tracta d'una eina de la Direcció per impulsar una nova estratègia empresarial més sostenibles i menys economicista.
Anar al contingut