Fórmula 1

Briatore critica durament els pilots de Brawn i diu que el Mundial quedarà decidit en tres o quatre curses

Els nervis s'han instal·lat a la Fórmula 1, després que la màxima autoritat declarés legals els polèmics difusors. Als equips grans no els ha semblat gens bé i ja han començat les crítiques. Qui pitjor ha paït la legalitat dels difusors és Renault. El seu director esportiu, Flavio Briatore, no s'ha mossegat la llengua i ha avançat que el mundial quedarà sentenciat en tres o quatre curses. A més, ha atacat els pilots de Brawn, el gran beneficiat per la sentència. A un l'ha qualificat de "jubilat" i a l'altre, de ser un "estirat". Fernando Alonso s'ha sumat a la polèmica dient que amb aquesta decisió s'han acabat els "Barça-Madrid" a la F1.

Actualitzat
Aquest diumenge es correrà el Gran Premi de la Xina de Fórmula 1. La tercera prova del Mundial vindrà marcada per la decisió de la FIA d'autoritzar els difusors de la discòrdia que equipen els Brawn, els Toyota i els Williams. Ara la resta d'equips miren a corre-cuita de copiar el disseny que havien denunciat i l'ambient al pàdoc s'enrareix. Els que fan més escarafalls són els de Renault. Molt al seu estil, Flavio Briatore s'ha quedat a gust criticant els pilots de Ross Brawn.

Renault, amb Briatore al capdavant, és un dels equips perjudicats per la decisió de la Federació. L'italià ha arribat amb ganes de disparar, i els que més han rebut han estat els pilots de Brawn GP, Button i Barrichello. "Els pilots del nostre equip són pilots que han estat campions del món. Un ho és. I en els altres equips, quina credibilitat té un pilot com... un estava jubilat, i l'altre és un bon noi, però una mica estirat. I aquests són els que es juguen el mundial. No veig clar on pot ser, aquesta credibilitat", ha expressat Briatore.

A Brawn passen de Briatore

A Button i Barrichello no els preocupen les crítiques de Briatore i volen continuar sumant punts, facin el que facin les altres escuderies. El líder del Mundial, Jenson Button, creu que s'està traient mèrit als Brawn, en atribuir el seu èxit únicament als polèmics difusors. Segons ell, darrere hi ha una tasca important d'investigació i feina, i no és just que es parli només dels difusors

Als boxs, activitat frenètica... Tothom treballa a la part baixa del cotxe, on hi ha el difusor. No està previst que McLaren, Ferrari o Renault n'estrenin ja còpies exactes, però sí solucions per compensar el desavantatge respecte de Brawn, Williams i Toyota. Hi ha qui creu que aquesta situació pot decebre una mica els aficionats.
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut