TV3 comença l'estiu líder i fa el millor juny des del 2007

TV3 és líder del juny, amb una quota del 14,5%, i fa el millor mes de juny des del 2007. La cadena col·loca 9 programes entre els 10 més vistos. "Eufòria" i "Crims" acaben una temporada de rècords. Bona estrena de "Merlí: sapere aude" i "La gran vetllada". I excel·lents resultats de "Cuines" i "Com si fos ahir". Esport3 fa el millor mes de juny des del 2016 i és la cadena temàtica més ben valorada.

I pel que fa a audiències digitals, per segona vegada tres programes superen el milió de reproduccions a la carta en un mateix mes: "Crims", "Eufòria" i "Com si fos ahir". El portal de la CCMA té 4,2 milions d'usuaris únics. I l'app fa el millor resultat des de l'octubre del 2017.

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest juny, TV3 ha aconseguit una quota del 14,5% i fa el millor juny des del 2007. Ha superat en 4 punts la segona classificada, Telecinco, i en 4,1 punts la tercera, Antena3 

TV3 lidera la franja del day time, amb un 14,2%, a 2,8 punts de la segona, Antena3, i lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 16,8% i supera per 6,8 punts la segona classificada, Telecinco. 

TV3 ha liderat l'audiència 28 dies dels 30 del mes de juny i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions. I ho ha fet amb un telenotícies –la majoria de dies– excepte en cinc dies, tres en què va liderar "Crims", un en què ho va fer "Eufòria" i un altre amb el "Cuines". 

També és la cadena generalista més ben valorada al juny al panel de GfK**, amb un 8,5. I Esport3, la cadena temàtica més ben valorada, amb un 8.4.  

Bons resultats dels informatius, líders de totes les edicions  

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 24 ocasions: deu vegades el "TN vespre", set el "TN migdia", quatre el "TN cap de setmana vespre" i tres el "TN cap de setmana migdia". 

Nou dels deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del 6 de juny, amb una quota del 28,7% i 559.000 espectadors, va ocupar el segon lloc del rànquing; el quart va ser el "TN migdia" del 27, amb 488.000 espectadors i un 31,9% de quota; el "TN cap de setmana migdia" del 18 de juny, amb 442.000 espectadors i un 29,4% de quota; i el vuitè, l'edició del vespre de l'informatiu del cap de setmana del 26 de juny, amb una quota del 25,7% i 434.000 espectadors. 

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 1 va ser el desè més vist del mes, amb una quota del 28,6% i 331.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,7, empatat amb el "TN Matí". 

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.  

Excel·lents resultats de les estrenes, els programes que acaben temporada i la franja del migdia 

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals. 

El capítol que va tancar la temporada de "Crims", "La noia de Portbou: Evi" va ser el programa més vist del mes, amb 602.000 espectadors i un 27,5% de quota. El programa ha marcat diversos rècords històrics i tanca amb una mitjana de 581.000 espectadors i un 25,8% de quota, la més alta de la història del programa. Aquest juny també ha fet el rècord històric de quota amb el capítol "Iaia Anita, 2a part" del dia 6, amb un 28,2%. Al llarg de la temporada han connectat amb el programa 2.241.000 espectadors. I la valoració qualitativa, segons el panel GfK, és de 8.7. 

"Eufòria", el talent musical presentat per Marta Torné i Miki Núñez, ha estat tot un èxit d'audiències. La gran final del programa, el 17 de juny, es va col·locar al cinquè lloc del rànquing mensual i fa un resultat de rècord, amb 473.000 espectadors, un 29,7% de quota i una audiència acumulada de 861.000 espectadors. El talent ha tancat aquesta primera temporada amb una mitjana de 340.000 espectadors, un 19,7% de mitjana i 2.711.000 espectadors d'audiència acumulada. A més, la valoració qualitativa ha estat de 8.7. 

La franja del migdia continua destacant. "Cuines", amb Marc Ribas, Gessamí Caramés i Arnau París, fa tot el mes molt bons resultats. El programa del 10 de juny, en què van preparar uns xampinyons farcits de sobrassada, va ser el setè del mes, amb 438.000 espectadors i un 32,3% de quota. I "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, el dia 17 va ser onzena, amb 321.000 espectadors i un 23,7% de quota. 

Aquest juny també han destacat les estrenes de "Merlí: Sapere Aude", amb un doble capítol. El primer va fer un 14,4% de quota i 302.000 espectadors, i el segon un 13,7% i 237.000 espectadors. L'audiència acumulada dels dos capítols va ser de 655.000 espectadors. I pel que fa a "La gran vetllada", amb Carol Rovira, es va estrenar amb una quota de l'11,8%, 194.000 espectadors i 615.000 d'audiència acumulada. 

El "Preguntes freqüents" del 4 de juny –amb Cristina Puig– va fer una quota del 17,2% i el van veure 225.000 espectadors. El programa fa la millor quota mensual aquest juny, amb un 15,1% i té una valoració, segons GfK de 8. 

Aquest mes, també han destacat entre els més vistos el "Polònia" del dia 9, amb una quota del 17,5% i 373.000 espectadors. El "30 minuts", amb "La revolució forestal", amb 267.000 espectadors i un 13% de quota, i "La gran pel·lícula", amb el film "Green book", amb 264.000 espectadors i una quota del 16%. 

El "Sense ficció" del dia 21, amb "Poliamor, més enllà de la monogàmia", va fer una quota del 13,4% i 257.000 espectadors.  

I també s'han situat al rànquing dels més vistos, l'"Està passant" del dia 1, amb una quota del 16,7% i 250.000 espectadors; l'"APM?", del dia 2, amb 247.000 espectadors i un 12,7% de quota, i l'"Atrapa'm si pots" –amb Llucià Ferrer– que es va emetre el dia 12, amb una quota del 15% i 217.000 espectadors. 

Esport3, millor juny des del 2016 

El canal Esport3 continua amb molt bons resultats i fa el millor més de juny des del 2017. L'audiència acumulada ha estat d'1.790.000 espectadors i un 0,8% de quota. 

L'handbol i el bàsquet han destacat aquest juny. La final de la Lliga de Campions d'handbol entre el Barça i el Kielce ha estat el més vist del mes, amb 93.000 espectadors i un 6,9% de quota; la pròrroga del partit, amb 102.000 espectadors i un 7,6% de quota, i el postpartit, amb 93.000 espectadors i un 5,9% de quota. 

I el partit que va suposar l'ascens del Girona a la Lliga ACB de bàsquet el van veure 48.000 espectadors i va fer un 3,6% de quota. 

També bons resultats per al programa "Onze". El dia més vist del més va ser el 29, amb 53.000 espectadors i un 3,9% de quota. I també per al "Gol a gol" del dia 19, amb una quota del 3,2% i 42.000 espectadors. 

El portal de la CCMA rep 4,2 milions d'usuaris únics, l'app fa el millor resultat des de l'octubre del 2017 i "Crims" fa el rècord mensual de totes les temporades en audiència a la carta 

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 11,6 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 18% més que el mateix mes de l'any passat. 

"Com si fos ahir", "Crims" i "Eufòria" han superat el milió de reproduccions a la carta. És el segon mes que tres programes superen aquesta xifra en un mateix mes.  

"Crims" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes, amb una xifra de 367.000 usuaris únics que han fet 1.500.000 reproduccions, rècord mensual de totes les temporades. Els quatre vídeos més vistos de TV3 han estat de la nova temporada del programa. 

"Eufòria" és el segon programa més vist a la carta durant el mes de juny, amb 268.600 usuaris únics que n'han fet 1.100.000 reproduccions. Dels 10 vídeos més vistos, 3 són gales del programa.  

"Preguntes freqüents", obté la millor audiència a la carta des del febrer del 2021, amb 123.200 reproduccions. I el "Tot es mou" fa la millor xifra a la carta des de l'abril del 2020, amb 94.800 usuaris únics. 

L'emissió més vista en directe del mes ha estat la final de la Lliga de Campions d'handbol, entre el Barça i el Kielce, amb 35.000 usuaris únics. 

El portal de la CCMA va tenir 4,2 milions d'usuaris únics. I l'app l'han fet servir 276.800 usuaris únics, la millor xifra des de l'octubre del 2017. 

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat 177.300 missatges a Twitter. I el programa més comentat ha estat "Eufòria", amb 36.600 missatges publicats a Twitter. 

#audiènciesTV3

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.) 

Anar al contingut