La CCMA tanca l'exercici 2018 amb equilibri pressupostari

L'ens públic audiovisual assoleix un tancament sense dèficit gràcies a l'aplicació d'un pla d'estabilitat alhora que manté grans resultats en les audiències de TV3 i Catalunya Ràdio.

El Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha aprovat avui el tancament pressupostari corresponent a l'exercici 2018 de l'ens, amb estabilitat pressupostària després d'un any de gran complexitat. Un cop auditats els comptes, l'exercici s'ha tancat amb un total consolidat de despeses de 308.584.880 i uns ingressos de 317.313.383 euros.

Els resultats obtinguts han permès cobrir el dèficit de l'any anterior de 7,3 milions d'euros, i també fer front al cost de l'IVA suportat no deduïble, que finalment ha estat de 19 milions, i tancar amb un resultat ajustat negatiu mínim de -17.117 euros.

La complexitat de l'exercici 2018 ha estat marcada principalment pel canvi en la Llei de l'IVA i la limitació d'endeutament, per la davallada dels ingressos publicitaris i per la situació de pròrroga pressupostària. Davant de l'impacte d'aquestes circumstàncies sobre els recursos disponibles, la CCMA va aplicar un pla de contenció de la despesa que va afectar, principalment, la producció de continguts per a la televisió i les inversions tècniques, i va sol·licitar a la Generalitat una aportació extraordinària per fer front a la despesa d'IVA sobrevinguda, ja que la situació econòmica de la CCMA posava en risc el compliment efectiu de les obligacions legals com a prestador d'un servei públic audiovisual.

La gestió rigorosa dels últims exercicis, marcada per la contenció de les despeses i l'optimització dels recursos, han permès a la Corporació assolir aquest exercici 2018 l'estabilitat pressupostària, després d'una davallada dràstica dels recursos disponibles els últims 8 anys. Aquesta reducció dels ingressos, provocada per la crisi econòmica i del sector públic, suposa encara avui disposar d'un terç menys dels recursos en comparació amb l'any 2010.

Això no obstant, la CCMA ha aconseguit mantenir el nivell de qualitat i referència del servei públic de comunicació, amb un ampli lideratge d'audiència de TV3 i amb índexs de creixement en les audiències de Catalunya Ràdio.

ccma.cat
Anar al contingut