El nou model de tren s'ha estrenat entre Tòquio i Osaka (Central Japan Railway)

El Japó estrena un tren bala que pot fugir dels terratrèmols

En cas d'emergència, el model N700S pot funcionar de manera autònoma, sense que li arribi energia de la catenària, perquè porta bateries d'ió liti

Actualitzat

L'últim tren bala que s'acaba d'estrenar al Japó té un aspecte força semblant a models anteriors, però incorpora una novetat destacada: en cas de terratrèmol, permetria fugir a un lloc segur. Encara que es talli l'energia de la catenària, aquest tren pot funcionar autònomament perquè també té un sistema innovador amb bateries d'ió liti, com les dels vehicles elèctrics.

Al Japó, els sismes es repeteixen periòdicament i el problema pot ser especialment greu si es talla l'energia quan el tren està passant per sobre d'un pont o dins d'un túnel.

Si hi ha una emergència, el tren també es pot parar ràpidament, per un sistema de control automàtic.

 

El logo de l'últim tren bala (Central Japan Railway)

 

El nou N700S ha entrat en servei entre les ciutats de Tòquio i Osaka. Circula a una velocitat de 285 quilòmetres per hora, encara que l'any passat, en una prova, va arribar als 360.

Estava previst estrenar-lo durant els Jocs Olímpics, que s'han ajornat fins a l'any que ve.

 

 

Més silenciós i estable

El tren bala sembla que gairebé no es mogui, però aquest encara és més estable que els anteriors perquè el balanceig que fa quan circula queda absorbit per un sistema nou de suspensió.

També fa menys soroll quan entra als túnels en alta velocitat, gràcies a un disseny amb angles més arrodonits.

Altres canvis són als seients, que es reclinen més i tenen endolls, i que hi ha més espai per a l'equipatge. A més, quan el tren arriba a cada estació, s'encenen uns llums per recordar als passatgers que no s'oblidin les maletes o bosses.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut