Imatge del rodatge d'"A2veus"
Imatge del rodatge d'"A2veus"

TV3 estrena "A2Veus", un "talent show" musical de format sorprenent que busca els millors artistes no professionals del país per compartir escenari en directe amb els seus ídols

Aquest matí, TV3 ha presentat als mitjans un nou programa, "A2Veus", que s'estrenarà dijous, a les 16.30, a les plataformes digitals de la CCMA i el dijous 18 de febrer, a les 23.10, a TV3. La presentació s'ha fet en una roda de premsa per videoconferència, amb la presència del director de TV3, Vicent Sanchis; el director de l'ICEC, Miquel Curanta; el cap d'Entreteniment i Actualitat de TV3, Cristian Trepat; el productor executiu d'Incís Films, Eric Dexeus; la directora del programa, Amaia Saldise, i la cantant protagonista del primer programa, Beth Rodergas.

La roda de premsa ha començat amb les paraules de Vicent Sanchis, que ha saludat els assistents i ha destacat el valor que té el programa "A2Veus": "Un nou projecte amb un format transmèdia molt especial perquè conviurà a les plataformes digitals i a la pantalla de la televisió amb productes complementaris però que podrien funcionar perfectament de manera independent." Sanchis ha volgut destacar la presència "d'un nou i original ‘talent show' musical a la graella de TV3 que buscarà els millors artistes no professionals del país i els oferirà l'oportunitat de cantar una cançó amb els seus referents musicals en un concert en directe". També ha agraït el suport de la Conselleria de Cultura, que, a través de l'Institut Català de les Empreses Culturals, ha permès poder tirar endavant el programa, un dels projectes seleccionats a la crida oberta per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i el Departament de Cultura de la Generalitat el juliol passat, per fomentar produccions audiovisuals innovadores, descobrir nou talent i reactivar el sector.

Amb aquest agraïment, ha donat pas al director de l'ICEC, Miquel Curanta, que ha començat exposant com "la pandèmia va posar de manifest la importància del consum de cultura a través de les plataformes digitals i també va generar un creixement de la presència de totes les activitats culturals als mitjans de comunicació". Curanta ha explicat com, a partir d'aquesta observació, quan es va obrir la línia de col·laboració amb la CCMA a la crida oberta del juliol "es va voler impulsar la indústria de la producció audiovisual i, en concret, la de les petites productores del sector". El director de l'ICEC ha afegit que el que els va semblar interessant de la proposta d'Incís Films "va ser l'aposta que el projecte feia per la música, en un moment en què se n'escolta més que mai; l'aposta que feia per promocionar el territori i el format d'entreteniment multimèdia, idoni per eixamplar la base de gent que pot accedir al contingut cultural i musical". Curanta també ha expressat la voluntat ferma de l'ICEC per seguir amb aquesta línia de col·laboració amb una altra crida oberta que es farà durant aquest any.

Des d'Entreteniment i Actualitat de TV3, Cristian Trepat ha explicat: "Un dels objectius de TV3 de la crida era que el màxim de programes escollits es poguessin orientar a la nostra finestra principal, que és l'emissió a TV3, per maximitzar-ne l'impacte i fugir d'un públic minoritari. I, alhora, buscàvem un projecte que fos compatible amb l'objectiu estratègic de l'ICEC, de donar visibilitat a la cultura i en especial a la música. En aquest sentit, la proposta d'Incís Films responia als dos objectius." I encara hi ha afegit un altre repte: "Donar continuïtat a la línia del departament d'Entreteniment de TV3 de recuperar el ‘talent show', la qual cosa ja s'havia fet recentment amb l'estrena del projecte digital ‘Cover'." Sobre el projecte, Trepat ha destacat "l'esforç de la productora per tirar endavant un ‘talent show' sense tenir les condicions pressupostàries pròpies d'un concurs d'aquest tipus". I ha afegit que "malgrat això, la seva estructura narrativa poc habitual, ja que és un ‘talent show' que comença pel final, desvetllant qui és el guanyador de cada programa, el fa totalment original".

Pel que fa al productor executiu d'Incís Films, Eric Dexeus, ha explicat que "l'objectiu de la productora era generar un projecte que actualitzés l'estructura de l'ambivalència digital i televisiva i que, al mateix temps, donés valor al sector musical, tan castigat per la pandèmia". Segons Dexeus, això ho fan "a través de l'emissió d'un concert en directe en streaming, que es pot consumir de manera independent, però durant el qual el cantant anuncia el guanyador del concurs, amb què comparteix una cançó. I una setmana més tard, a TV3, s'emetrà el concurs al més pur estil ‘talent show', durant el qual es descobriran tots els detalls sobre el procés de selecció de cada guanyador". Eric Dexeus també ha destacat "la voluntat de dirigir-se al gran públic i crear-li la necessitat de consumir cultura i anar a concerts".

La directora del programa, Amaia Saldise, s'ha referit al projecte com "un programa petit i molt fresc, que posa en valor el territori i la música", i ha volgut destacar que "A2Veus" no tingui presentadors, ja que "els veritables protagonistes del programa són els artistes i els concursants. Ells expliquen la història a mesura que es van encadenant les diferents fases del concurs i ho fan de manera íntima i real". Sobre el funcionament del programa, Salside ha fet incís en el fet "que la tria final que fa el cantant de cada guanyador es fa a cegues, només escoltant la seva veu, i no serà fins al dia del concert quan els dos aspirants de cada programa sabran qui serà el guanyador". I sobre el procés de càsting ha comentat que aquest "els ha ofert la possibilitat de triar gent molt potent. Hi ha gent jove, amb molt de potencial, i gent més gran que sempre ha desitjat cantar amb els seus ídols. A tots els hem triat perquè canten bé i perquè coneixen l'artista amb el qual volen compartir escenari. Hi haurà moltes sorpreses".

Beth Rodergas, la cantant protagonista del primer concert, aquest dijous a les 16.30, s'ha mostrat "afortunada de formar part d'aquest projecte, que arriba en un moment delicat per al sector de la música": "Em vaig emocionar quan em van trucar per participar-hi i em vaig emocionar més quan em van dir la localització del concert, un lloc de què n‘estic totalment enamorada." Una localització que, de la mateixa manera que les de la resta de concerts, no es farà pública fins al mateix dia de l'actuació, per mantenir-ne el factor sorpresa. La cantant ha afegit que s'ha emocionat escoltant gent que canta les seves cançons: "Tinc moltes ganes que arribi dijous, perquè arribi el moment del concert, però també tinc moltes ganes de veure el programa a TV3, per veure tot el procés de càsting i formació que hauran hagut de superar els concursants."

Després de totes les intervencions, el director de TV3 Vicent Sanchis ha tancat la presentació agraint la participació de tothom, defensant la continuïtat del programa i les aliances del Departament de Cultura amb la CCMA per fomentar el consum cultural.

L'estrena, dijous, serà amb un concert en directe de Beth, que es difondrà a través dels canals de TV3 a YouTube i Instagram, pel web de TV3 i a TV3alacarta. Durant el concert, la cantant anunciarà qui és el primer guanyador del programa. Una setmana més tard, en el programa que s'emetrà a TV3, els espectadors podran conèixer quin procés de selecció ha hagut de superar cada concursant.

Enllaç al dossier de premsa:
https://statics.ccma.cat/multimedia/pdf/4/0/1612866737204.pdf


tv3.cat/a2veus

#A2VeusTV3

Anar al contingut