TV3 és la televisió que més temps dedica a informar i sensibilitzar sobre la violència masclista

Segons l'informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya que analitza l'emissió de TV3, TVE Catalunya i 8tv, la informació amb elements de reflexió i sensibilització social és majoritària a TV3, per sobre de les notícies d'agressions. També és la cadena en què apareixen menys elements d'espectacularització en les informacions. El CAC ha fet públic l'informe amb motiu de la celebració, el diumenge 25 de novembre, del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones

Segons l'informe sobre El tractament informatiu de les violències masclistes (març-maig del 2018) del Consell de l'Audiovisiual de Catalunya (CAC), TV3 va dedicar 4 hores i 24 minuts, és a dir, el 3,17% del total de temps de notícia, a la informació i sensibilització sobre la violència masclista durant el trimestre que analitza l'informe. TVE Catalunya va destinar-hi 53 minuts, un 2,46% del total del temps d'informació, i 8tv va emetre 58 minuts sobre el tema (4,54%).

L'informe conclou que les televisions catalanes han multiplicat el temps dedicat a informar i a sensibilitzar sobre la violència masclista en relació amb les dades del 2010. Segons el CAC, l'evolució s'explica, en part, pel fet que durant el període analitzat se celebra el Dia Internacional de les Dones i coincideix amb la polèmica al voltant de la sentència de l'Audiència de Navarra sobre el cas La Manada, que condemnava com a abús sexual l'agressió en grup a una jove de 18 anys durant els Sanfermines del 2016.

Una altre aspecte en què es fixa l'informe és la qualitat de la informació, és a dir, la proporció d'informacions dedicades a la reflexió i sensibilització social respecte de les notícies d'agressions i crònica judicial. En aquest sentit, els continguts que inclouen accions socials i de sensibilització, dades estadístiques i informacions sobre altres concrecions de la discriminació estructural de les dones, és majoritària a TV3 (60,8%), si bé en les altres cadenes també ha crescut significativament.

Igualment, també mostra la disminució d'elements d'espectacularització a l'hora d'informar sobre la violència masclista. En concret, van aparèixer aquests elements en el 15,5% de les notícies analitzades a TV3, en el 16,3% a TVE Catalunya i en el 19% a 8tv. En el cas de TV3, aquesta dada suposa un descens gradual i constant d'aquest tipus de recursos.

 

tv3.cat

 

Anar al contingut