Morlán titlla "d'improcedent" l'anunci de Manel Nadal de retirar les rodalies a Renfe si no compleix

El secretari d'Estat d'Infraestructures ha titllat "d'improcedent" i "fora de lloc" l'advertiment del secretari de mobilitat de la Generalitat de retirar la concessió de rodalies a Renfe si no millora. Morlán ho ha dit a "El matí de Catalunya Ràdio".

El secretari d’Estat d’Infraestructures de l’Executiu espanyol, Víctor Morlán, ha retret a Manel Nadal, secretari de Mobilitat de la Generalitat, l’advertiment que va fer a Renfe de retirar-li la concessió de rodalies l’any 2010 -quan es preveu la liberalització del mercat ferroviari a Europa- si no garanteix una bona qualitat del servei. En unes declaracions a “El matí de Catalunya Ràdio”, Morlán ha qualificat “d’improcedent” el discurs de Nadal.
“Està fora de lloc i fora de to”, ha remarcat el secretari d’Estat d’Infraestructures, que ha recordat que la titularitat del servei la “té i la seguirà tenint Renfe operadora, mentre no canviï la panoràmica europea”. Així, creu que “aquest tipus de comentaris haurien de ser més respectuosos amb l’atenció i la dedicació del ministeri de Foment, amb les necessitats de Catalunya i amb el plantejament del servei de rodalies”.
Morlán ha explicat que s’han incrementat els trens que donen servei a rodalies de Renfe i, fent referència a les incidències reiterades que afecten la xarxa catalana, ha dit que “un cop que passem aquest moment crític de les obres de Sants es solucionarà molt el problema”.
D’altra banda, preguntat per si el pas del TGV pel carrer Mallorca és definitiu passi el que passi, el responsable d’Infraestructures de l’executiu espanyol ha respost amb un: “sí”. Morlán sosté que és una “opció bona”, tot i que “tècnicament complicada”, que en qualsevol cas prioritza “les garanties de seguretat, respecte a l’execució dels terminis”.
Segons diu, el pas de l’alta velocitat pel carrer Mallorca permet travessar la ciutat sense foradar el subsòl dels edificis i garanteix una bona execució de l’obra. “S’estan plantejant una sèrie de condicionants i de requisits tècnics que pretenen garantir que no hi haurà cap dificultat i que la línia es construirà sense cap problema”, ha puntualitzat.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut