La CCMA vol esdevenir una plataforma de continguts en català que sigui referent per a la ciutadania i demana un finançament adequat

La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha comparegut avui a petició pròpia al Parlament davant de la Comissió de Control de l'Actuació de la CCMA per exposar les línies del nou pla estratègic de la Corporació.

Tot seguit, ella mateixa; el director de TV3, Sigfrid Gras, i el director de Catalunya Ràdio, Jordi Borda, han respost les preguntes dels grups.

Rosa Romà ha avançat avui els eixos del futur pla estratègic per a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que es troba a la recta final de la seva elaboració. El pla, que està treballant amb la col·laboració dels professionals de la CCMA i també dels principals agents del sector audiovisual català, marcarà la transformació dels mitjans públics per adaptar-se al nou entorn digital. Romà ha explicat que la CCMA ha d'esdevenir una plataforma de continguts en català que sigui referent per a la ciutadania i ha exposat les necessitats de finançament per fer-ho possible. 

"La situació de la llengua catalana presenta un retrocés important, especialment a les plataformes i a les xarxes socials, on el seu ús és residual", ha reconegut Romà. Davant d'aquesta realitat, Romà ha dit que "cal una CCMA que aporti valor a la societat, complint les missions de servei públic encomanades pel Parlament de Catalunya, sent un actiu per a l'impuls de la llengua, afavorint la cohesió social de Catalunya i contribuint al desenvolupament econòmic i cultural".  

El futur pla estratègic aborda 18 objectius clau i 67 línies d'actuació molt concretes per incidir en l'impuls de la llengua, la connexió amb la ciutadania, la creació de continguts, la transformació interna, les relacions amb el sistema audiovisual i la sostenibilitat empresarial.  

En aquest sentit, pren una gran importància la creació d'una gran plataforma de continguts catalana, d'accés d'universal, capaç de competir amb altres plataformes en l'entorn digital. Els pròxims anys, la CCMA ha d'esdevenir una plataforma de continguts en català que sigui referent per a la ciutadania i cal un finançament adequat per portar-ho a terme, ha explicat. 

En la seva intervenció, Rosa Romà ha recordat que la CCMA ha perdut 157 milions d'euros del seu pressupost total anual mentre l'ecosistema audiovisual ha multiplicat la seva oferta. En concret, des del 2010, la CCMA ha perdut 102 milions d'euros, un 68% de la seva capacitat d'inversió anual en continguts a causa de la davallada dels ingressos publicitaris i de l'aportació pública. En aquest context, Romà ha detallat les necessitats pressupostàries per afrontar la transformació de la Corporació i revertir la manca de capacitat d'inversió audiovisual, el debilitament de l'oferta temàtica o la desinversió en equipaments i tecnologia.  

La CCMA, ha explicat la presidenta, necessita augmentar l'aportació pública en 100 milions d'euros, per poder abordar la creació de nous continguts estratègics, el desenvolupament d'una nova OTT, l'adquisició de drets digitals, el nou projecte infantil, un nou projecte transmèdia adreçat al públic jove o la renovació d'equipaments, entre d'altres. D'aquesta manera, Rosa Romà ha concretat les necessitats d'inversió tant en eines, equipaments i tecnologia, com en continguts, així com a base per accedir a públics estratègics.  

Així mateix, Romà ha remarcat que és imprescindible que el nou contracte programa reflecteixi el finançament que es necessita per complir el que encomana la llei del Parlament, el que necessita la CCMA per competir amb l'ecosistema audiovisual actual amb les eines adequades: "Esperem que el nou projecte de la CCMA sigui un projecte que es faci seu el Parlament i que sigui un projecte de país", ha conclòs. 

 

Anar al contingut