Barcelona

La situació millora al Prat, on els principals problemes s'han registrat a la facturació i la recollida d'equipatges

L'aeroport del Prat treballa a contrarellotge per recuperar la normalitat, però el monumental caos viscut divendres per la protesta dels treballadors d'Iberia ha deixat una petjada que costa d'esborrar. La suma dels usuaris que esperen que es reprogrami el seu vol suspès o ajornat més els passatgers del dia ha fet que, malgrat el reforç de personal, es formessin cues de fins a quatre hores davant els taulells de facturació d'Iberia i que alguns dels usuaris perdessin els seus vols. Els passatgers que volien recollir les maletes també han estat víctimes de llargues esperes.

Actualitzat

El Prat ha continuat immers, per tercer dia consecutiu, en un mar de problemes i retards que a poc a poc es van intentant reconduir. L'aeroport està treballant a ple rendiment. Les dues pistes paral·leles estan "completament operatives" i malgrat que encara hi ha molts passatgers, la situació avui ha estat més "ordenada" que la que s'ha viscut en les últimes 48 hores. Des de mitjanit fins a dos quarts de set de la tarda s'havien enlairat un total de 535 vols, 25 més dels previstos, i se n'havien cancel·lat 22.

El principal punt de conflicte ha estat a la zona de facturació d'Iberia de la terminal B. Milers de passatgers s'hi han concentrat a l'espera de poder iniciar les seves vacances, un descans que alguns ja han ajornat de manera forçada durant dos dies i que altres esperaven començar avui. La confluència d'uns i altres ha generat una desorganització a les cues de facturació que en molts casos ha impedit als passatgers amb vols confirmats per avui arribar a temps a recollir les targetes d'embarcament, ja que quan arribaven al mostrador el vol ja estava tancat. Iberia ha assegurat que havia duplicat la plantilla per fer front a la situació creada per la vaga espontània dels seus treballadors.

Per les terminals s'han pogut veure cartells de protesta dels usuaris, en els qual es llegia consignes com "Estem prenent pastilles per a la malària per no passar-la a Barcelona" o "Iberia nunca máis".

A més, els treballadors de Vueling han detectat a primera hora del matí l'absència dels operaris d'Iberia que carreguen les maletes facturades cap als avions. Com a conseqüència, els vols s'han començat a endarrerir, la terminal, a saturar, i els ànims, a escalfar. Abans de les nou, els treballadors d'Iberia s'han reincorporat a la feina.

La lentitud i la falta de control de les maletes ha estat una altra de les queixes dels passatgers durant tot el dia. Hi ha hagut cues per recollir les maletes de fins a dues hores. El president de les Associació Catalana d'Agències de Viatges, Francisco Carnedero, ha dit en declaracions a Catalunya Informació que els problemes a l'hora de facturar maletes podrien ser deguts a "una mitja vaga no oficial". A la lenta recuperació d'aquesta normalitat truncada divendres s'hi ha afegit una avaria que ha deixat inhabilitades les cintes transportadores durant una bona estona.

Dijous, nova reunió entre les parts

Els treballadors dels serveis de terra d'Iberia han arribat a un principi d'acord amb la companyia, que els ha garantit mantenir els llocs de treball durant set anys. Tot i haver perdut la concessió del "handling" de l'aeroport del Prat, Iberia continuarà fent aquests serveis en els seus avions i estudiarà amb Aena si pot prestar-los a les seves filials Air Nostrum i Clickair, així com als vols d'altres companyies que operin amb codis compartits.

L'últim punt del preacord que s'haurà de confirmar dijous parla de prejubilacions a partir dels 58 anys, baixes voluntàries incentivades o d'assegurar la recuperació del lloc de treball per a tots els que s'acullin voluntàriament a l'atur per un període de fins a dos anys.

NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut