AUDIÈNCIES

Catalunya Ràdio torna a ser l'emissora que creix més per segona onada consecutiva

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans corresponents a la primera onada del 2022, 644.000 oients han escoltat cada dia l'emissora, amb un creixement de 75.000 oients i un increment del 13%. Això la converteix en l'emissora que creix més per segona onada consecutiva.

En una onada en que ha crescut un 11% el consum de ràdio generalista, Catalunya Ràdio incrementa la seva audiència un 13% respecte a l'onada anterior i un 14% respecte a la mateixa onada de l'any passat. En un any, Catalunya Ràdio ha incorporat 80.000 oients diaris nous.

L'emissora és líder a la demarcació de Lleida i és la que té el perfil més juvenil i femení en l'àmbit de la ràdio en català. 

A totes aquestes dades se'ls ha d'afegir l'audiència digital. Catalunya Ràdio acumula més de 27 milions de reproduccions aquesta temporada, amb els programes "El búnquer", amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell; i "Crims", amb Carles Porta, com a líders del consum a la carta. 

En la primera onada de l'any, "El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, ha tingut cada dia 466.000 seguidors, 67.000 més que en l'onada anterior. 

La tarda de Catalunya Ràdio", amb Òscar Fernández i Elisenda Carod, aconsegueix en la seva segona onada en antena una audiència de 152.000 oients, la millor xifra del programa de tarda des del 2005. 

Un gran salt endavant que també impulsa l'esportiu "Tot costa", amb Jordi Costa i Sònia Gelmà, que supera per segona onada consecutiva els 100.000 oients diaris i, amb 109.000, assoleix la millor xifra del programa des del 2016 i esdevé el programa d'esports més escoltat de dilluns a divendres. 

La pràctica totalitat de les franges horàries de Catalunya Ràdio sumen audiència. A més dels anteriors, el "Catalunya Migdia", amb Gemma Bonet, el "Popap", amb Mariola Dinarès; "El suplement", amb Roger Escapa; "Tot gira", amb David Clupés; "Solidaris", amb Mercè Folch; "Les dones i els dies", amb Montse Virgili; "IcatExprés", amb Franc Lluís Giró; "A tocar!", amb Maite Sadurní; "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés i "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina. 

Catalunya Informació també creix en aquesta onada i arriba als 114.000 oients diarisPer la seva banda, iCat FM arriba als 44.000 oients diaris i Catalunya música aconsegueix 31.000 oients diaris. 

Segons les dades de l'EGM fetes públiques avui, Catalunya Ràdio creix en 75.000 oients diaris en aquesta primera onada del 2022 i n'obté 644.000. És la ràdio que creix més per segona onada consecutiva. 

L'increment és del 13% respecte a l'onada anterior i del 14% respecte a la mateixa onada de l'any passat, ja que ha sumat 80.000 oients diaris nous. En la primera onada del 2022, el consum de ràdio generalista ha crescut un 11%. 

Catalunya Ràdio té el perfil més jove i més femení de la ràdio en català. Un 45,8% de l'audiència de l'emissora són dones. Pel que fa als àmbits territorials, Catalunya Ràdio s'ha situat líder a la demarcació de Lleida. 

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, ha tingut cada dia 466.000 seguidors, 67.000 més que en l'onada anterior. És el segon programa més escoltat de Catalunya de dilluns a divendres. Pel que fa a "L'última hora del matí de Catalunya Ràdio", amb Quim Morales, ha assolit la millor xifra en aquesta franja horària des del 2018, amb 93.000 oients. 

El programa de tendències a les xarxes socials, el "Popap", amb Mariola Dinarès, creix un 12,1% i aconsegueix 74.000 oients diaris.  

El magazín "La tarda de Catalunya Ràdio", amb Òscar Fernández i Elisenda Carod, una de les grans novetats de la temporada, aconsegueix en la seva segona onada una audiència de 152.000 oients, la millor xifra d'un programa de tarda a Catalunya Ràdio des del 2005  

El "Tot costa", de Jordi Costa i Sònia Gelmà, creix un 5,9% respecte de l'onada anterior i se situa en 109.000 oients. Això el converteix en l'espai d'esports més escoltat de dilluns a divendres. 

 "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, registra 41.000 oients.  

El "Catalunya migdia", incorpora 11.000 oients més 

Pel que fa als informatius, el "Catalunya migdia", amb Gemma Bonet, obté 78.000 oients diaris, de dilluns a divendres, 11.000 més respecte a l'onada anterior. El "Catalunya Nit", amb Kilian Sebrià, registra 32.000 oients. 

El "Catalunya migdia (cap de setmana)", amb Neus Bonet i Maria Guixà, segueix sent l'informatiu més escoltat els dissabtes, amb 33.000 oients.  

Referents en continguts a demanda  

"El búnquer", amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rosell, registra 46.000 oients diaris a través de l'FM. Una xifra que s'afegeix a l'audiència digital, que s'apropa aquesta temporada als 9,7 milions de reproduccions d'àudio en directe i a la carta. 

Per la seva banda, l'"Adolescents XL", amb Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet, registra en aquesta segona onada 43.000 oients diaris. En audiència digital, l'espai supera les 620.000 reproduccions d'àudio, un 40% més que la temporada anterior. 

I "Crims" suma 39.000 oients diaris en analògic i més d'1,4 milions de reproduccions aquesta temporada, un 9% més que el mateix període de la temporada anterior. Els 20 àudios a la carta més escoltats d'aquesta temporada són tots del programa "Crims". 

Bons resultats els caps de setmana  

Els caps de setmana, "El suplement", amb Roger Escapa, creix tots dos dies. Aconsegueix 370.000 oients els dissabtes i 351.000 els diumenges, que suposa un 25,6% més.  

L'esportiu "Tot gira", amb David Clupés, dobla els oients del dissabte (136.000) i n'obté 110.000 els diumenges. 

Creix també "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, que registra 39.000 oients els dissabtes (27,1% més) i 44.000 els diumenges (26% més).  

Els dissabtes, també pugen "Les dones i els dies", amb Montse Virgili, que registra 51.000 oients (70% més) i "Solidaris", amb Mercè Folch, que en té 63.000 (16% més). "Ciutat Maragda", amb David Guzman, n'obté 13.000. "Kids XS", amb Pau Guillamet, 32.000 oients i "Els viatgers de la Gran Anaconda", amb Toni Arbonès, 29.000 oients.  

Els diumenges, "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, té 57.000 oients, més del doble que en l'onada anterior. Pel que fa a l'esportiu "El club de la mitjanit", amb Xavi Campos, té 21.000 oients; "L'ofici de viure", amb Gaspar Hernández, 18.000; "La  nit dels ignorants", amb Xavier Solà, 17.000; i "En guàrdia!", amb Enric Calpena, 24.000. 

Catalunya informació creix un 35%  

Catalunya Informació creix un 35% respecte la primera onada del 2021 i se situa en els 114.000 oients. En el mateix període, Catalunya música, amb 31.000 oients diaris i iCat FM amb 44.000, també registren grans increments: 39% i 54%, respectivament. 

L'audiència digital, amb 27 milions de reproduccions  

Catalunya Ràdio acumula més de 27 milions de reproduccions aquesta temporada, amb els programes "El búnquer" i "Crims" com a líders del consum a la carta.  

El programa més escoltat digitalment és "El matí de Catalunya Ràdio", que suma 5,3 milions de reproduccions des que va començar la temporada 2021-2022.  

"LaTDT" ha crescut un 16% respecte el mateix període de la temporada passada i acumula 1,6 milions de reproduccions d'àudio. El partit Reial Madrid-Barça del 20 de març va ser l'emissió en directe més escoltada de Catalunya Ràdio de tota la temporada. Aquesta transmissió és també l'emissió més escoltada de "La TDT" des de la seva estrena, l'agost del 2018. A més, 9 de les 10 emissions en directe més escoltades de la temporada són transmissions de partits del Barça.  

Els programa "Tot costa" acumula 2,3 milions de reproduccions i ha crescut un 16,5% respecte la temporada anterior.  

"La tarda de Catalunya Ràdio" registra 1,9 milions de reproduccions, un 53% més que el programa de tarda de la temporada passada.  

  

#AudiènciesCatRàdio 

Anar al contingut