Un dels busos llançadora que ha sortit de Gavà cap a Barcelona
Un dels busos llançadora que ha sortit de Gavà cap a Barcelona
Gavà

Confusió i algunes queixes entre els usuaris de l'R2 Sud de Rodalies tot i els reforços

Hi ha queixes per horaris no actualitzats, pels combois atapeïts o per la falta de trens també a l'R2 Nord, i desconeixement del servei de busos llançadora de Gavà i Sant Vicenç de Calders cap a Barcelona

RedaccióActualitzat

Usuaris de la línia de tren del Garraf s'han mostrat desorientats i s'han queixat de la incertesa que comporta la reorganització del servei per la incidència de fa una setmana a Gavà. S'ha reduït el nombre de trens que circulen per la línia, que ara són tres per hora i sentit. A banda de la molèstia que comporta que hi hagi menys freqüència, els horaris són nous i alguns usuaris diuen que no s'han actualitzat a tot arreu.

 

Renfe ha sumat 13 minuts a la durada del trajecte i ha adequat la freqüència de pas. Els horaris es poden trobar a la web de Rodalies, a l'app i als canals habituals de comunicació de Rodalies.

També hi ha hagut queixes perquè el tren que arribava era d'un sol pis i els vagons anaven atapeïts.

I més amunt, usuaris de l'R2 Nord també s'han queixat perquè han desaparegut alguns trens que solien passar, sense previ avís.

 

Altres usuaris, en canvi, han agraït els reforços després del caos de la setmana passada. 

 

Desconeixement del servei de bus llançadora

Des d'aquest dilluns, per cobrir el trajecte s'han afegit dos busos llançadora més, que van directes des de Sant Vicenç de Calders i Gavà cap a Barcelona, en hora punta del matí, i fan el camí a la inversa a la tarda. Aquests busos se sumen al que ja s'ofereix des de la setmana passada entre Castelldefels i Barcelona.

Renfe ha destacat que s'han mobilitzat 90 autocars que ofereixen, en total, 35.000 places setmanals per cobrir aquests trajectes, per als quals són vàlida els títols de transport de Rodalies. 

A primera hora, a Sant Vicenç de Calders entre els usuaris hi havia força desconeixement d'aquesta alternativa i molts passatgers han continuat optant pel tren malgrat que no saben amb exactitud quanta estona durarà el trajecte.

Altres, com l'Albert, s'han decidit a provar l'autobús. "Treballo en una empresa i, des de fa una setmana, agafo el tren de l'interior i arribo una mica tard. Ara provaré els busos i, si van bé, els continuaré agafant. Si no, tornaré al tren de l'interior", explica, en referència al comboi que passa per Vilafranca del Penedès.

En Jordi també ha agafat el bus, descontent per la incertesa del tren. "La intenció és tenir més fiabilitat, perquè el tren es pot parar a qualsevol lloc i estar-hi 20 minuts esperant. És un desastre", comenta.

Calafell, Cunit i Cubelles també reclamen disposar de llançadores. A Vilanova i la Geltrú i Sitges només disposen dels busos d'exprés.cat, que són de pagament.

Usuaris esperant el tren a l'estació de Gavà, aquest dilluns al matí
Usuaris esperant el tren a l'estació de Gavà, aquest dilluns al matí (CCMA)

A Gavà la segona setmana d'incidència també ha començat amb escepticisme i desconfiança. Alguns usuaris han agraït que s'ofereixi el servei de bus alternatiu, però igualment arriben tard a feines i estudis.

"Just m'han dit que sortia el bus i he dit, me n'hi vaig, perquè no sé quant temps hauré d'esperar que passi el tren, i he d'anar ràpidament a Barcelona", assegura la Zuleima.

La Neus, usuària habitual de la línia, afirma que la setmana passada va ser "horrorosa" i va acabar optant per un bus, l'L94, que va haver de pagar, a diferència del servei gratuït de Renfe. Aquest dilluns ha provat el bus llançadora amb l'esperança de poder arribar sense problemes fins a Sants per agafar el metro i anar a la feina.

Els trens de Regionals, també afectats

Segons Renfe, els serveis Regionals del sud ofereixen un tren per hora i sentit amb parada a totes les estacions entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona (excepte al Garraf, Platja de Castelldefels, Viladecans, El Prat i Bellvitge).

Les restriccions de capacitat obliguen a finalitzar trens a Sant Vicenç de Calders, on els viatgers continuen amb els serveis de l'R2 Sud.

Usuaris de les línies 15 i 16 s'han queixat de l'embolic amb els horaris:

D'altra banda, per tal de mantenir la freqüència a l'R2 Nord, els trens regionals de l'R11 (Portbou-Girona-Barcelona) presten el servei habitual i paren a les estacions compreses entre Granollers Centre i Barcelona.

Pel que fa als tres trens Intercity per sentit que circulen al tram afectat per la incidència, es fa transbordament per carretera entre l'Hospitalet de l'Infant i Barcelona-Sants.


Tres setmanes més per tornar a la normalitat

Renfe assegura que treballa per estabilitzar el servei de Rodalies de l'R2 Sud afectat per la greu incidència de l'1 de maig al vespre, amb l'incendi d'un quadre de senyals a Gavà.

La incidència es preveu que s'allargui entre 3 i 4 setmanes.

ARXIVAT A:
Transport públicRenfeRodalies
Anar al contingut