AUDIÈNCIES

Catalunya Ràdio és la ràdio que ha crescut més aquesta temporada

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans corresponents a la segona onada del 2022, tanca la temporada 2021-2022 amb 604.000 oients diaris de mitjana, un 5% més que la temporada passada, mentre que la competència directa baixa un 2%.

Catalunya Ràdio és l'emissora amb el perfil més jove (de 14 a 19 anys) de la ràdio generalista, la que té el perfil més femení de la ràdio generalista en català i continua sent líder a Lleida.

Segons les dades d'aquesta última onada, Catalunya Ràdio ha tingut una audiència de 597.000 oients diaris, la qual cosa significa 94.000 oients més que fa un any. Amb aquests gairebé 600.000 oients, Catalunya Ràdio retalla a RAC1 més de 230.000 oients, la meitat de la diferència que tenia fa un any. 

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, el programa més escoltat de Catalunya Ràdio, creix un 26% respecte a la mateixa onada de l'any anterior. Aconsegueix en aquesta onada 438.000 oients diaris (91.000 més que fa un any) i, amb aquestes xifres, retalla gairebé 200.000 oients a "El món a RAC1" respecte a la mateixa onada de fa un any. Digitalment, el magazín matinal de Catalunya Ràdio acumula 7 milions de reproduccions aquesta temporada. 

"La tarda de Catalunya Ràdio", amb Òscar Fernández i Elisenda Carod, dobla l'audiència que tenia fa un any el programa de tarda. En la seva primera temporada en antena, obté una audiència de 133.000 oients diaris en aquesta última onada, i retalla 100.000 oients al magazín de tarda de RAC1. 

Els informatius "Catalunya Migdia", amb Gemma Bonet, i "Catalunya Nit", amb Kilian Sebrià, que creix més d'un 50% respecte a l'onada anterior i a la mateixa onada de fa un any, són els més escoltats a la seva franja d'emissió.  

El programa d'humor "El búnquer", amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, també és líder en la seva franja. Creix un 23% respecte a l'onada anterior i un 13% respecte a fa un any. Pel que fa al consum digital, acumula gairebé 2,8 milions de reproduccions. 

Pel que fa al cap de setmana, "Catalunya migdia (cap de setmana)" dels diumenges, amb Neus Bonet, és l'informatiu més escoltat, mentre que programes com "Solidaris", amb Mercè Folch, el "Revolució 4.0" dels dissabtes, amb Xantal Llavina, i "En guàrdia!", amb Enric Calpena, són líders a la seva franja horària.  

"El suplement", amb Roger Escapa, aconsegueix 336.000 oients diaris els dissabtes i 323.000 els diumenges, i retalla 96.000 oients els dissabtes i 24.000 els diumenges respecte al "Via lliure" de RAC1. 

Catalunya Música i Catalunya Informació són líders en les seves temàtiques i, com iCat, creixen respecte a la temporada anterior. Catalunya Música incrementa en 21.000 oients la seva audiència en aquesta onada i se situa en 44.000 oients diaris. Catalunya Informació ha aconseguit 89.000 oients diaris. iCat aconsegueix 29.000 oients diaris. 

A totes aquestes dades s'hi ha d'afegir el consum digital. Catalunya Ràdio acumula 37 milions de reproduccions d'àudio en directe i a la carta aquesta temporada. Els 20 àudios a la carta més escoltats són tots del programa "Crims", amb Carles Porta.  

Segons les dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM) fetes públiques avui, Catalunya Ràdio creix en gairebé 100.000 oients diaris en aquesta segona onada (94.000) respecte a fa un any. És la ràdio que creix més en un context on el conjunt de la ràdio generalista baixa. 

Catalunya Ràdio és l'emissora amb el perfil més jove (de 14 a 19 anys) de la ràdio generalista. També té el perfil més femení de la ràdio generalista en català. Un 45% de l'audiència de l'emissora són dones. Pel que fa als àmbits territorials, Catalunya Ràdio continua sent líder a la demarcació de Lleida. A més d'haver pujat l'audiència a les comarques lleidatanes, també ho ha fet a la demarcació de Girona, on s'ha arribat als 109.000 oients. 

"El matí de Catalunya Ràdio", amb Laura Rosel, cada dia ha tingut 438.000 seguidors, 91.000 més que fa un any. El programa més escoltat de Catalunya de Ràdio ha crescut un 26% respecte a la mateixa onada de l'any anterior. Amb aquestes xifres, retalla gairebé 200.000 oients a "El món a RAC1" respecte a la mateixa onada de fa un any. En consum digital, durant tota la temporada ha acumulat 7 milions de reproduccions.  

El programa de tendències a les xarxes socials, el "Popap", amb Mariola Dinarès, aconsegueix 56.000 oients diaris.  

El magazín "La tarda de Catalunya Ràdio", amb Òscar Fernández i Elisenda Carod, dobla l'audiència que tenia fa un any el programa de tarda. En la seva primera temporada en antena, obté una audiència de 133.000 oients diaris en aquesta última onada, i retalla 100.000 oients al magazín de tarda de RAC1.  

El "Tot costa", de Jordi Costa i Sònia Gelmà, creix un 17,3% respecte a fa un any i se situa en 78.000 oients.  

Per la seva banda, l'"Adolescents XL", amb Roger Carandell, Marta Montaner i Juliana Canet, registra en aquesta tercera onada 41.000 oients diaris. En consum digital, l'espai registra 851.300 reproduccions d'àudio, un 37% més que la temporada anterior. 

I "La nit dels ignorants 3.0", amb Xavier Solà, que just acaba de complir 35 anys en antena, registra 38.000 oients.  

El "Catalunya migdia", i el "Catalunya nit" són líders de la seva franja horària 

Pel que fa als informatius, el "Catalunya migdia", amb Gemma Bonet, obté 58.000 oients diaris, de dilluns a divendres. I el "Catalunya nit", amb Kilian Sebrià, creix un 54% respecte a fa un any i registra 49.000 oients. Tots dos són els més vistos en la seva franja horària. 

El "Catalunya migdia (cap de setmana)", amb Neus Bonet i Maria Guixà, creix un 13% els dissabtes i un 13,2% els diumenges, i obté 37.000 i 40.000 oients, respectivament. El diumenge és líder de la seva franja. 

"El búnquer" i "Crims", referents a l'FM i a demanda  

 "El búnquer", amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, registra 57.000 oients diaris a través de l'FM, cosa que el situa com a líder en la seva franja. Creix un 23% respecte a l'onada anterior i un 13% respecte a fa un any. Una xifra que s'afegeix al consum digital, que acumula gairebé 2,8 milions de reproduccions aquesta temporada, un 48% més que la temporada passada. Si hi afegim les reproduccions en plataformes externes com YouTube, Spotify o Apple Podcast, el volum de reproduccions total ascendeix a 13,8 milions. 

Pel que fa a "Crims", amb Carles Porta, suma 75.000 oients en analògic els diumenges, de manera que triplica l'audiència de fa un any. A més, registra 1,8 milions de reproduccions aquesta temporada, un 11% més que el mateix període de la temporada anterior. Els 20 àudios a la carta més escoltats d'aquesta temporada a Catalunya Ràdio són tots del programa "Crims". 

Bons resultats els caps de setmana amb increments notables 

Els caps de setmana, "El suplement", amb Roger Escapa, creix tots dos dies. Aconsegueix 336.000 oients els dissabtes i 323 els diumenges, fet que suposa un 21% i un 4% més respecte a fa un any.  

 L'esportiu "Tot gira", amb David Clupés, registra 101.000 oients dissabte i 103.000 diumenge, i creix un 2,3%. 

"Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, obté 36.000 oients els dissabtes, en què lidera la franja, i 80.000 els diumenges, on mostra un creixement espectacular d'un 176% respecte a fa un any. 

"Solidaris", amb Mercè Folch, creix un 139% respecte a la mateixa onada del 2021 en la seva franja, i té 56.000 oients cada dissabte. 

 Els dissabtes també destaquen "Ciutat Maragda", amb David Guzman, que creix un 14% i obté 27.000 oients. "Kids XS", amb Pau Guillamet, que en registra 54.000, i "Els viatgers de la Gran Anaconda", amb Toni Arbonès, 20.000.  

Els diumenges, "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, té 35.000 oients. Pel que fa a l'esportiu "El club de la mitjanit", amb Xavi Campos, creix un 142% i en té 39.000; "L'ofici de viure", amb Gaspar Hernández, amb 21.000 oients, creix un 53% respecte a fa un any, i "En guàrdia!", amb Enric Calpena, en registra 21.000 i també és líder de la seva franja. 

Creixen Catalunya Informació, Catalunya Música i iCat 

Catalunya Música i Catalunya Informació són líders entre les emissores de les seves temàtiques. Catalunya Música tanca la temporada amb 36.000 oients, un 37% més que la temporada anterior. Pel que fa a Catalunya Informació, aquesta temporada la tanca amb 101.000 oients, un 7% més que l'anterior. I iCat tanca la temporada amb 39.000 oients, un 12% més que la temporada anterior.  

Pel que fa a aquesta segona onada del 2022, Catalunya Música incrementa en 21.000 oients la seva audiència i se situa en 44.000 oients diaris. Catalunya Informació ha aconseguit 89.000 oients diaris i iCat, 29.000.   

Consum digital: 37 milions de reproduccions  

Catalunya Ràdio acumula més de 37 milions de reproduccions d'àudio aquesta temporada, en directe i a la carta. 

El mes amb més consum d'àudio de la temporada va ser el març del 2022, quan l'emissora va registrar 403.200 usuaris únics. 

El programa més escoltat digitalment és "El matí de Catalunya Ràdio", amb 7 milions de reproduccions durant la temporada 2021-2022. A la carta, destaquen "El búnquer" i "Crims", que aglutina els 20 àudios a la carta més escoltats de la temporada. L'espai d'en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell acredita gairebé 2,8 milions de reproduccions, un 48% més que la temporada passada. I el de Carles Porta, 1,8 milions de reproduccions, un 11% més que el mateix període de la temporada anterior. 

El programa "Tot costa" supera els 3 milions de reproduccions i ha crescut un 11% respecte al mateix període de la temporada anterior. 

"La tarda de Catalunya Ràdio" registra gairebé 2,5 milions de reproduccions, un 50% més que el programa de tarda de la temporada passada. 

"LaTDT" ha crescut un 16% respecte a la temporada anterior i acumula 2,2 milions de reproduccions. El partit Reial Madrid-Barça del 20 de març va ser l'emissió en directe més escoltada de Catalunya Ràdio de tota la temporada. Les 10 emissions en directe més escoltades de la temporada són transmissions de partits del Barça. 

"La nit dels ignorants 3.0" acumula 934.700 reproduccions, un 19% més que la temporada passada.   

I també destaca el creixement d'"Adolescents XL" respecte a la temporada anterior, amb un 37% més gràcies a les 851.300 reproduccions d'àudio acumulades.

Anar al contingut