TGV

Els problemes de seguretat fan que el govern ajorni "sine die" la línia del TGV Lleida-Madrid

El Ministeri d'Obres Públiques ha renunciat a fixar una data per a l'entrada en funcionament del TGV Lleida-Madrid. Pel ministre Álvarez-Cascos, la prioritat és solucionar els problemes de seguretat. Els viatges promocionals que es van fer la setmana passada per posar a prova aquest tram es van caracteritzar per detectar tot un seguit de problemes que aquest cap de setmana han culminat amb el descobriment d'un forat de 50 metres cúbics sota la via que circula en paral.lel a la de l'AVE.

Actualitzat
El tren d'alta velocitat ja no té data per fer la línia Lleida-Madrid, que havia d'entrar en funcionament regular la segona quinzena de març. Durant els 4 viatges promocionals que s'han fet fins ara s'hi han detectat una llarga llista de problemes: les fallades en el canvi d'agulles a Saragossa, la dificultat dels assentaments de talussos en alguns trams, les caigudes de la tensió elèctrica o la dificultat en la detecció d'objectes a la via. A més, s'hi ha d'afegir el presumpte sabotatge a Guadalajara en què van tallar un cable que aguanta la catenària. El secretari d'estat d'Infraestructures, Benigno Blanco, n'ensenyava les proves al Congrés. Però, per acabar-ho d'adobar, aquest cap de setmana s'ha descobert, a l'alçada de Saragossa, un forat sota la via que circula en paral·lel a la de l'AVE de 50 metres cúbics de volum. El ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, es va afanyar a culpar del forat el govern aragonès, que feia unes obres a la zona. Però el Col·legi Oficial de Geòlegs de Saragossa, que coneix perfectament el subsòl de la seva comunitat, ja va advertir fa un any de la possibilitat que hi hagués problemes com aquest. I, sense que Foment els hagi escoltat fins ara, insisteix que n'hi pot haver més. A Barcelona, el ministre de Foment ha insistit que les possibilitats de sabotatge de la via són el problema i que no hi ha data per reprendre ni tan sols els viatges promocionals de l'AVE entre Madrid i Lleida. Per a l'arribada a Barcelona, en canvi, Álvarez-Cascos manté l'objectiu del 2004, però ha assegurat que la Generalitat també en serà responsable si no hi arriba. El Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament han acordat un nou canvi de traçat del TGV al seu pas per Barcelona per no passar per sota de la Sagrada Família. El tren circularà pel túnel del carrer Mallorca, tal com estava previst, però es desviarà al carrer València per evitar el momument. El traçat definitiu s'ha d'acabar de concretar, segons ha explicat el ministre Francisco Álvarez-Cascos. Per altra banda, Manel Villalante, president de la comissió de Mobilitat i Transports del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya ha assegurat que els problemes del TGV als viatges promocionals entre Madrid i Lleida lesionen greument la competitivitat de Catalunya i donen una imatge penosa de la indústria arreu del món.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut