TGV

Foment atribueix a un sabotatge els últims problemes al TGV i en suspèn els viatges de promoció

Els viatges de prova que està fent el TGV entre Lleida i Madrid han estat plens de problemes i retards des del primer dia. I avui fins i tot el tren no ha pogut acabar el seu trajecte i ha hagut de tornar a l'estació d'origen. El director general d'Infraestructures, Benigno Blanco, ha atribuït a un sabotatge en la catenària l'incident. Com era d'esperar, tot aquest seguit de problemes ja han tingut conseqüències. De moment, els viatges promocionals s'han suspès aquesta setmana i hi ha hagut la primera dimissió, la del president de GIF, l'empresa responsable de la línia.

Actualitzat
El número 2 del Ministeri de Foment ha ensenyat les proves del sabotatge: una de les dues catenàries que aquest matí han estat tallades per una serra mecànica en dos punts del trajecte del TGV Madrid-Lleida. L'acció s'ha produït en dos punts quilomètrics diferents de Guadalajara i ha impedit que els trens que feien el trajecte des de Lleida i Madrid acabessin el viatge. Foment no descarta que fins i tot pugui ser un atemptat. L'incident d'avui culmina un munt de problemes en la línia que s'han comprovat en els viatges promocionals que s'han fet aquesta setmana. Així, hi ha hagut retards de més d'una hora sobre l'horari previst, problemes en el funcionament del sistema ERTMS, el que permet als trens anar a 300 quilòmetres per hora, problemes en el sistema de detecció d'objectes a la via, i problemes en l'intercanvi d'agulles a Saragossa. Per tots aquests problemes ha dimitit el president de l'empresa gestora de la línia, Juan Carlos Barrón, que demà serà substituït per Ramón Escribano, fins ara alt càrrec de Renfe. El Ministeri de Foment, però, ha volgut donar un missatge de tranquil·litat i ha dit que, tot i el sabotatge d'avui i els retards en els viatges promocionals del TGV, aquests problemes no impediran que la línia Madrid-Lleida estigui operativa aquest març.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut