TGV

Foment continua reparant el forat aparegut al costat de la via del TGV a prop de Saragossa

El Ministeri de Foment continua la reparació de la via del tren de gran velocitat al seu pas per Saragossa, perquè una cova que hi havia sota les vies i que ningú no havia detectat va cedir. Aquesta ha estat l'última ensopegada d'una obra que sembla que està de pega i que cada dia posa en un compromís el ministre del ram. Ahir, el ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, va donar les culpes de l'últim problema al govern socialista d'Aragó.

Actualitzat
Un esvoranc sota una via de mercaderies, prop de Saragossa, és l'últim entrebanc a la línia de gran velocitat Madrid-Lleida. El forat s'ha fet a només un quilòmetre de Saragossa i sembla que és conseqüència d'un altre forat que es va descobrir dijous. Fa cinc metres d'altura i tres d'amplada, i està entre la via del TGV i la de mercaderies, que corren paral·leles. Aquest cap de setmana, la capa de terra de sobre del forat, d'uns dos metres de gruix, s'ha ensorrat, ha descalçat cinc travesses i ha deixat un gran clot sota la via de mercaderies. El trànsit per aquesta línia ha quedat interromput i a partir d'ara els combois de mercaderies circularan per la de viatgers, que passa pel centre de Saragossa. El Ministeri de Foment ha atribuït la causa del despreniment de terres a les obres que fa a la zona el govern d'Aragó per construir-hi una plataforma logística. Álvarez-Cascos ha volgut remarcar que no estava fent un retret al govern d'Aragó, sinó constatant un fet. També ha sortit al pas de les crítiques d'alguns geòlegs i ha defensat els informes del seu equip de tècnics ferroviaris. Tot i això, el Col·legi de Geòlegs d'Aragó diu que no s'han seguit les seves recomanacions per minimitzar els problemes de la zona, que té un sòl de guixos, el pitjor quan es tracta de garantir l'estabilitat d'un terreny.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut