Barcelona

Foment estudia restringir el servei de rodalies fins que arribi l'AVE

El Ministeri de Foment decidirà la setmana que ve si opta per aturar, temporalment, dues línies de rodalies fins a l'arribada de l'AVE a Barcelona. Es tracta de la C-2, que uneix Barcelona amb Vilanova i Sant Vicenç de Calders, i la C-10, la de l'aeroport. Els cinc esvorancs que han aparegut a la zona en els últims dotze dies fan témer per la seguretat dels passatgers. Els tècnics també asseguren que la mesura permetria accelerar les obres d'arribada de l'AVE, ja que es treballa a contrarellotge per complir la promesa de Zapatero de fer arribar el tren d'alta velocitat a Barcelona el 21 de desembre. Si finalment la proposta tira endavant, es tractaria d'una decisió sense precedents, tenint en compte que és la ruta ferroviària més transitada de tot Espanya.

Actualitzat
El servei de rodalies de Renfe podria quedar suspès parcialment. La decisió no està presa, segons declaracions del secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, al programa "Els matins" de TV3, i està pendent del que diguin els informes que s'han demanat per conèixer "totes les alternatives" que hi ha davant la situació creada per l'aparició de diversos forats. Segons fonts del Ministeri de Foment consultades per EFE, s'estan elaborant almenys tres informes, per part dels tècnics d'Adif, d'OHL, l'empresa constructora del túnel de l'AVE en el tram afectat, i un altre grup de tècnics especialitzats.

Morlán ha afegit que prendrà aquesta decisió en funció, no dels interessos d'una institució o d'una altra, sinó d'acord amb els interessos dels ciutadans, i ha destacat que la seva obligació, en cas d'optar per la supressió, serà garantir el transport als usuaris d'aquestes línies. Morlán assegura que es primarà la seguretat dels usuaris del tren i que la decisió definitiva es podria prendre dilluns o dimarts.

La mesura suposaria tancar una de les dues vies de la línia del Garraf, entre Bellvitge i la Gornal. És la més pròxima a les obres de l'AVE i als esvorancs apareguts els últims dies, uns forats que aquesta setmana han provocat autèntics caos a rodalies.

El tancament afectaria la línia de Sant Vicenç de Calders, que passa per Vilanova, per la qual passen 400 trens cada dia que transporten més de 128.000 passatgers. Aquests usuaris, però, no serien els únics afectats per la mesura, si finalment es tirés endavant, ja que la inhabilitació de la via també afectaria la línia C-10, que uneix l'estació de França i l'aeroport, amb uns 13.000 passatgers diaris, i els trens de llarg recorregut.

El servei alternatiu entre l'estació de Sants i la de Bellvitge es faria en autobuso0,s i la línia de l'aeroport se suspendria totalment i es cobriria també amb autobús. Els trens de mitjana i llarga distància es desviarien per la línia de Vilafranca.

Conscients que la interrupció del servei de rodalies és impopular, tant l'Ajuntament de Barcelona com la Generalitat haurien renunciat a participar en l'anunci d'aquesta mesura, malgrat donar-hi la benedicció, segons fonts periodístiques.

Una altra alternativa a la restricció del servei podria ser retardar l'arribada de l'AVE a Barcelona. Víctor Morlan, però, l'ha descartada totalment. Les obres no s'aturaran. Si defensen aquesta opció d'altres veus, com la de Comissions Obreres o la de Convergència i Unió.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut